رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان با هشدار درباره تلاش‌های بین‌المللی برای تفرقه‌افکنی میان اهل تسنن و شیعیان در لبنان گفت: ‌این دولتمردان لبنانی هستند که اوضاع کشور را با پس از صدور حکم دادگاه بین‌المللی راحت یا پیچیده می‌کنند.

به گزارش فارس، "ولید جنبلاط "‌ در جمع هیئتی از دروزی‌های لبنان در منطقه المختاره درباره اوضاع کنونی لبنان پس از به بیرون درز کردن حکم اولیه دادگاه بین المللی مسئول رسیدگی به ترور "رفیق الحریری "، نخست‌وزیر اسبق لبنان گفت: ما در مرحله بسیار حساسی قرار داریم و حساسیت آینده‌ای نزدیک نیز بزرگ‌تر است.


دادگاه جنایی بین‌المللی قرار است در سپتامبر آینده حکم اولیه خود را صادر کند و احتمال می‌رود این دادگاه تحت نفوذ رژیم صهیونیستی و به منظور تفرقه‌افکنی میان لبنانی‌ها اتهاماتی را علیه برخی عناصر حزب الله وارد کند.


رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان با ابراز نگرانی از تلاش برخی طرف‌های بین‌المللی و حتی داخلی برای تفرقه‌افکنی میان اهل تسنن و شیعیان گفت: فتنه‌‌انگیزی بین شیعه و اهل تسنن خط قرمز است.


ولید جنبلاط همچنین تاکید کرد: دادگاه بین‌المللی هرگز نمی‌تواند موجبات آرامش را برای لبنان فراهم کند.
وی افزود: اوضاع لبنان پس از صدور حکم اولیه دادگاه بین‌المللی از لحاظ پیچیدگی یا راحتی به درایت و دوراندیشی مقامات لبنانی وابسته است که مسئولیت وحدت ملی لبنان را عهده‌‌‌‌دار هستند.


محافل نزدیک به حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان گفتند که جنبلاط در حال برقراری تماس‌های فشرده با "میشل سلیمان "، رئیس جمهور لبنان، "سعد الحریری "، نخست‌وزیر این کشور و "سید حسن نصرالله "، دبیر کل حزب الله برای مقابله با بحرانی شدن اوضاع لبنان است.


این منابع تاکید کردند محور گفت‌وگوهای جنبلاط با سران لبنان و دبیر کل حزب الله بررسی راه‌های تحکیم عرصه داخلی مسیحیان و اهل تسنن وشیعیان و بلکه عرصه ملی است.


جنبلاط در جمع دروزی‌ها همچنین گفت: ‌بر اساس توافقنامه طائف ما باید روابط ممتاز خود را با سوریه حفظ کنیم و با اسرائیل هم هیچ سازشی نداشته باشیم.
رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان دیروز بیروت را به مقصد پاریس ترک کرد و قرار است چهارشنبه به لبنان بازگردد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 78863

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =