44 عضو کنگره آمریکا درباره دیدارهای آتی ترامپ با اعضای ناتو و پوتین بیانیه صادر کردند.

به گزارش صدا و سيما به نقل از گزارش سایت اعضای دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، چهل و چهار عضو کمیته های نیروهای مسلح و امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره دیدارهای ترامپ با اعضای ناتو و نیز دیدارش با پوتین بیانیه منتشر کردند. آنها در این بیانیه نوشتند دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نباید کار چندین نسل مردان و زنان آمریکایی برای کمک به دفاع و حراست از ارزش های دموکراتیک در دو سوی اقیانوس اطلس را بی نتیجه کند.


الیوت انگل عضو برجسته کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا (نماینده دموکرات ایالت نیویورک) و آدام اسمیت نماینده برجسته کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا (نماینده دموکرات ایالت وایومینگ) و چهل و دو تن از دیگر نمایندگان دموکران کمیته نیروهای مسلح و نیز امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره حضور دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در نشست سران ناتو و نیز دیدار آتی وی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه بیانیه ای منتشر کردند.


در این بیانیه آمده است: دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نباید کار چندین نسل مردان و زنان آمریکایی برای کمک به دفاع و حراست از ارزش های دموکراتیک در دو سوی اقیانوس اطلس را بی نتیجه کند. اروپا پس از ویرانی جنگ جهانی دوم به علت تعهدات جامعه آتلانتیک شمالی به ارزش های مشترک و نیز دفاع جمعی به رشد و بالندگی اقتصادی رسید.


نشانه ها درباره پیامدهای احتمالی پیش از سفر آتی رییس جمهور به اروپا واقعا نگران کننده است. بدون هیچ تردیدی، ترامپ در دیدارهای آتی خود با اعضای ناتو و پوتین رییس جمهور روسیه بایه به تاکید بر تعهدات آمریکا در برابر متحدانش به ویژه براساس بند پنج پیمان آتلانتیک ادامه دهد. وی نباید تلاش های روسیه برای تضعیف حاکمیت یا دموکراسی در هیچ از شرکا و متحدان آمریکا را تحسین کند؛ نادیده بگیرد یا ترغیب کند. وی باید موضعی واقعی در برابر اقدامات سایبری روسیه و نیز تلاش های این کشور برای دخالت در انتخابات آمریکا اتخاذ کند.


بنا بر بيانيه مذکور ترامپ باید اهمیت حضور نظامی مستقیم و تمرین های مشترک نظامی در ایجاد بازدارندگی در برابر روسیه و نیز تضمین آمادگی نظامی آمریکا و متحدانش را به رسمیت بشناسد. وی نباید این موضع را تضعیف کند یا این گونه فعالیت های مهم را تعلیق یا لغو کند یا به تقلید از تبلیغات روسیه در تلاش برای بی اعتبار کردنشان بپردازد.
وی باید از حاکمیت اوکراین بر کریمه حمایت کند و ضد اشغال غیرقانونی خاک اوکراین موضع گیری کند و تحریم ها ضد روسیه را تا زمان برقراری قانون حفظ کند. وی باید از قوانین تصویب شده مبنی بر منع همکاری نظامی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه پیروی کند.


اين بيانيه همچنين افزود ترامپ باید به پایبندی به سیاست درهای باز ناتو درباره پذیرش اعضای جدید ادامه دهد. ماهیت و نیز مسایل مربوط به این نشست های آتی بسیار مهم است. آینده ائتلاف آتلانتیک و نظم بین المللی که به افزایش امنیت و رونق اقتصادی جهان کمک کرده است در خطر است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =