وزیر بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد همکاری های مشترکی دارند، گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد مورد اعتماد قاطبه مردم هستند، از هم اکنون برای روزهای سخت، تدبیر خواهیم کرد و مردم مطمئن باشند که آنچه برای ما مهم بوده، رعایت کامل مقررات است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سیدحسن هاشمی در حاشیه نشست کاری مشترک با رییس سازمان ملی استاندارد کشور درخصوص این جلسه اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد مرجع استاندارد تمامی محصولات داخلی و همچنین محصولاتی وارداتی است و بین وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد کشور همکاری های مشترکی وجود دارد.

دکتر هاشمی افزود: وزارت بهداشت، عمدتا در حوزه سلامت مردم، غذا، هوا، آب، تجهیزات پزشکی و دارو با سازمان ملی استاندارد،همکاری های مشترکی دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به جلسه مشترک وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: برگزاری این جلسه کمک بیشتری به انجام دقیق نظارت ها و رعایت حقوق شهروندان می کند و در عین حال از انجام چندباره امور و اختلافاتی که ممکن است بین دو دستگاه که هرکدام وظایف مهمی برعهده دارند، ایجاد شود، پیشگیری می کند.

دکتر هاشمی تصریح کرد: یکی از نکاتی که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفته، این است که در شرایط پیش رو، تلاش شود تا استانداردها حفظ شوند و به بهانه های مختلف اقداماتی صورت نگیرد که منجر به آسیب به مردم شود و اعتمادی که مردم به سازمان ملی استاندارد و حوزه سلامت دارند، پایدار بماند و خدشه دار نشود.

وزیر بهداشت، گفت: با توجه به اینکه کار در حوزه غذا، مواد غذایی، کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی سخت است، اما وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد این اطمینان را می دهند که کیفیت خدمات و محصولات در این حوزه، نسبت به قبل از تحریم ها تغییر پیدا نکند و در این راستا تلاش خواهیم کرد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه شایعه سازی در حوزه سلامت زیاد است و در ماه های آینده نیز افزایش خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ما اعتبار خود را هزینه ناتوانی برخی افراد یا سودجویی بعضی از دلالان یا تعدادی از واردکنندگانی که از این مسیر سود بیشتری به خود و آسیب بیشتری به مردم می رسانند، نخواهیم کرد، چراکه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد مورد اعتماد قاطبه مردم هستند، بنابراین از امروز برای روزهای سخت تدبیر خواهیم کرد و مردم مطمئن باشند و آنچه برای ما مهم بوده، رعایت کامل مقررات است. هیچ مجموعه ای در صورت تخلف حاشیه امن نخواهد داشت. در این راستا قوه قضاییه هم در کنار ما خواهد بود و تمام مسائل را رصد خواهیم کرد.

مهندس نیره سادات پیروزبخت، در حاشیه نشست کاری مشترک با وزیر بهداشت درخصوص شیوه نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی اظهار داشت: یکی از مسائلی که در جلسه امروز با مسئولان وزارت بهداشت مورد بحث قرار گرفت، این بود که تدبیری اندیشیده شود تا سلامت و ایمنی تجهیزات پزشکی حفظ شده و روند نظارت بر تولید و واردات در خصوص اعطای استاندارد تسریع شود.

وی ادامه داد: ما با وزارت بهداشت هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم تا تمامی مدارک و گواهینامه های فنی و استانداردهای تجهیزات پزشکی در خارج از کشور بررسی شده و در داخل کشور نیز چنانچه قرار است آزمایشی بر محصولات و ملزومات پزشکی انجام شود، این آزمایشات براساس استانداردهای ملی و با توجه به ویژگی های مقررات فنی وزارت بهداشت، در آزمایشگاه های مورد تایید دو طرف انجام گیرد.

رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به یکسان سازی فرآیند‌های استاندارد و نظارت بر محصولات حوزه سلامت بین وزارت بهداشت و سازمان استاندارد تصریح کرد: در 6 ماهه اخیر هماهنگی‌های خوبی با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو داشتیم و بیشتر فرایندها یکسان شده است.

مهندس پیروزبخت بیان کرد: از این پس مردم خودشان نتیجه این همکاری‌ها را واضح و آشکار خواهند دید و مردم مطمئن باشند که محصولات با نظارت دقیق، صحت و سلامت کامل با استانداردهای موردنیاز در اختیار آنها قرار می‌ گیرد.

وی با اشاره به تحریم‌ های پیش روی کشور گفت: علیرغم شرایط تحریم، وزارت بهداشت و سازمان استاندارد با هماهنگی یکدیگر مراقب سلامت مردم هستند.

مهندس پیروزبخت با بیان اینکه در خصوص واردات برنج، استانداردها تغییرات خاصی نکرده است، گفت: البته یکسان سازی فرآیند‌ها بین وزارت بهداشت و سازمان استاندارد صورت گرفته است و آزمایش‌ها برای صدور استاندارد و گواهی‌نامه‌ در یک آزمایشگاه انجام می‌شود و گواهی ‌نامه‌ ای که در این آزمایشگاه‌ برای محصولات صادر می‌شود مورد تایید هر دو دستگاه است.

رییس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد:‌ وزارت بهداشت مراقب سلامت مردم هستند و در مورد سلامت واردات محصولاتی مانند برنج و روغن وزارت بهداشت نظارت های کافی دارد و ما نیز تلاش می‌کنیم تمام استانداردها رعایت شود.

۴۲۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =