۰ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۳:۴۵

گزارش «خبر» از چهارمین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌ ‌جمهوری.

محسن رضایی و محمود احمدی‌نژاد دو نامزد اصولگرایی هستند که عصر دیروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دهم ثبت نام کردند. به گزارش «خبر» بالاخره پس از ساعت‌ها انتظار خبرنگاران و عکاسان، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان حوالی ساعت شش عصر دیروز به قصد ثبت نام وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد. رئیس دولت نهم که برخلاف میرحسین موسوی رقیب انتخاباتی خود زمان مشخصی را برای حضور در ستاد انتخابات کشور اعلام نکرده بود، عصر جمعه با حضور در ستاد انتخابات کشور پس از محسن رضایی دومین فرد شاخصی بود که به صورت رسمی داوطلب انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری شد.

 حضور قبل از حضور
از جمله حاشیه‌های مهم حضور رئیس‌جمهور در ستاد انتخابات کشور، انتشار خبر ثبت نام او قبل از حضور وی در ستاد توسط یکی از خبرگزاری‌های نزدیک دولت بود. خبرگزاری «فارس» حدوداً نیم ساعت قبل از ورود احمدی‌نژاد به وزارت کشور خبری فوری با عنوان «احمدی‌نژاد با حضور در ستاد انتخابات کشور نام‌نویسی کرد» را روی خروجی خود گذاشت. در این خبر تأکید شده است: «احمدی‌نژاد با تحویل مدارک ثبت نامی خود به ستاد انتخابات کشور، رسماً کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد» در صورتی که وی هنوز به ساختمان وزارت کشور در خیابان فاطمی وارد نشده بود.

 اندک اندک می‌رسند
محمود احمدی‌نژاد با همراهی غلامحسین الهام، مجتبی ثمره هاشمی، اسفندیار رحیم مشایی، مهدی کلهر، علی سعیدلو و مسعود زریبافان وارد سالن کنفرانس خبر که محل حضور خبرنگاران منتظر است، شد. وی پس از قرار گرفتن در مقابل 19 دوربین شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی با بیان اینکه ملت ایران در مسیر قله‌های بزرگ با مجاهدت و استحکام در راه است، گفت: امروز ملت ایران در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در حال شکوفایی است. گام‌های بلند ملت ایران برای رسیدن به قله‌ها یکی پس از دیگری با استحکام و تدبیر برداشته می‌شود.

 فضای انتخاباتی
داوطلب دهمین انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به فضای انتخاباتی اشاره کرد و گفت: فضای انتخاباتی باید فضای نشاط، شور و اندیشه باشد. باید مملو از پاکی‌ها، صداقت و محبت‌ها باشد. در انتخابات باید همه داشته‌های مردم به صحنه بیاید، چرا که سرنوشت چهارساله آینده رقم خواهد خورد که برای تحقق آن نیازمند فضای منطقانه، دوستی و برادری هستیم. وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اول فروردین امسال مبنی بر اینکه هر فرد یک رأی دارد، گفت: بنده نیز مثل همه آحاد مردم تنها یک رأی دارم و همه تلاشم را به کار می‌گیرم تا بهترین انتخاب و بهترین انتخابات را داشته باشم.

 منبع مالی برای تبلیغات
احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه ستاد انتخاباتی ندارد، به ستاد‌های مردمی خود اشاره و گفت: بنده از طرف خودم هیچ ستاد تبلیغاتی که رسمی و با مدیریت و هدایت بنده برپا شده باشد، ندارم. وظیفه من اعلام آمادگی برای خدمت است وبرای تبلیغات هیچ منبع مالی ندارم و اگر هم داشتم ضرورتی نمی‌بینم که برای تبلیغات هزینه شود. هیچ کسی حق ندارد به نام من پولی را از مردم دریافت کند. احدی حق ندارد از بیت المال و امکانات عمومی جهت تبلیغات استفاده کند که اگر کسی استفاده کرد از ما نیست و محکوم است.

 برای محرومان هزینه کنید
رئیس دولت نهم در بخش دیگری از سخنان خود به آنان که قصد هزینه کردن جهت تبلیغات برای وی دارند توصیه کرد که این پول را برای محرومان هزینه کنند. احمدی‌نژاد با بیان اینکه تلاش در ستادهای مردی وی هیچ حقی ایجاد نخواهد کرد افزود: انتخابات و جریان انتخابات هیچ تأثیری در کار دولت نهم نخواهد گذاشت.

 بیادی مشاور رضایی شد
محسن رضایی هم پیش از ظهر جمعه با همراهی همسر، رئیس ستاد و مشاور خویش به ستاد انتخابات کشور مراجعه و به صورت رسمی در انتخابات ریاست جمهوری دهم ثبت نام کرد. وی پس از ثبت نام به معیت داوود دانش جعفری و حسن بیادی جلوی دوربین شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی ظاهر شد به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت. وی که عمده شعار خود در انتخابات را به اقتصاد کشور اختصاص داد با بیان اینکه اقتصاد کشور ما نیاز به یک تغییر اساسی دارد گفت: ما به قصد نجات اقتصاد کشور آمده‌ایم و این کار را با تشکیل دولت ائتلافی انجام خواهیم داد.

 تبلیغات در کنفرانس خبری رضایی
به گزارش «خبر» هنگامی که خبرنگاران منتظر حضور وی برای پاسخ گویی به سؤالات بودند، فردی به پخش یک صفحه حاوی مطالبی راجع به رخصت طلبیدن رضایی از امام زمان (عج) بین خبرنگاران حاضر در سالن مبادرت ورزید که موجب ممانعت حراست وزارت کشور شد. محسن رضایی در واکنش به اعتراض خبرنگاری نسبت به پخش این تراکت‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: تاکید دارم که قانون حتماً باید رعایت شود و این موضوع را پی‌گیری خواهم کرد. قوانین و مقررات را لازم می‌دانم و اگر کسانی خواستند از قصد این کار را بکنند که به وجهه دوستان ما آسیب بزنند اعلام خواهم کرد.

 احمدی‌نژاد و پرتگاه
وی همچنین در پاسخ به علت طرح بحث پرتگاه در مورد احمدی‌نژاد گفت: آن‌چه گفته‌ام واقعیت بود. گفته‌ام اگر کشوری این مسیر را ادامه بدهد به سمت پرتگاه می‌رود و در آن صورت زحماتی که آقای احمدی‌نژاد نیز کشیده از بین خواهد رفت. با در نظر گرفتن احساس خطری که کارشناسان هم اعلام کرده‌اند باید به آن توجه کنیم و به سمت پرتگاه نرویم، من اظهار نظر و اعلام خطر کرده‌ام این تخریب نیست.

 وساطت میرحسین را نکردم
رضایی همچنین در مورد سخنانش در اهواز گفت: جناب آقای موسوی و آقای کروبی را سرمایه انقلاب می‌دانم و جناب آقای احمدی‌نژاد نیز جوان پرکاری است. من هیچ کدام از آن‌ها را رقیب خود نمی‌دانم، بلکه بیکاری و فقر را رقیب خود می‌دانم. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تکذیب اظهارات منسوب به وی مبنی بر وساطت برای موسوی نزد امام گفت: در مورد بحثی که در ارتباط با وساطت نزد امام (ره) مطرح شده، کسانی که آن تیتر را زده‌اند اشتباه کرده‌اند؛ بحث حمایت بوده است. من گفتم شرایط آن زمان با این موقع متفاوت است. آن زمان که من حمایت کردم، منجر به تصمیم‌گیری شد.

 طرح دولت ائتلافی شکست نخورد
رضایی در پاسخ به پرسش دیگری با این مضمون ‌که «طرح دولت ائتلافی شکست خورد، چرا شما پا به صحنه گذاشتید؟» گفت: این طرح شکست نخورد؛ چون دولتی که تشکیل می‌دهیم دولت ائتلافی است. قبلاً من ترجیح می‌دادم دوست دیگری به صحنه بیاید اما در هر صورت این کار انجام نشد و او موافقت نکرد. خودم گفتم ستاد دولت ائتلافی منحل شود که کسی فکر نکند از ابتدا این جریان برای این بوده که من کاندیدای انتخابات شوم. ستاد دولت ائتلافی منحل شده اما نظریه دولت ائتلافی منحل نشده است. دوستانی که به این نظریه معتقدند هنوز سر جای خود هستند و به مرور اعلام موضع خواهند کرد و ان‌شاءالله دولت ائتلافی تشکیل خواهیم داد.

 آخرین‌ها
امروز آخرین روز ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری است و طبق اخبار رسیده مهدی کروبی و میرحسین موسوی به طور جداگانه امروز به ستاد انتخابات کشور خواهند رفت و نامزد انتخابات خواهند شد. دیروز همچنین اکبر اعلمی نماینده سابق تبریز نامزد شرکت در انتخابات شد و حضور یک داوطلب 12 ساله، که به دلیل نقص مدارک از او ثبت نام به عمل نیامد، حاشیه‌های جالبی را ایجاد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
    0 0
    اگه منبع مالی ندارید،من پیشنهاد میکنم اسکناسهای 50000تومانی را که به بین دانشجوها و مردم بذل و بخشش کردید ازشون پس بگیرید.