ایسنا نوشت: لوئیزا اورتگا دیاز،‌ دادستان سابق ونزوئلا که به جمع مخالفان مادورو پیوست اتهام‌های کاراکاس مبنی بر دست داشتن خود در سازمان‌دهی عملیات ترور نیکولاس مادورو را رد کرده و گفت، اگر قرار بود در این حمله دست داشته باشد قطعا انجام آن موفقیت آمیز بود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، خورخه آریازا، وزیر امور خارجه ونزوئلا به دنبال سوءقصد نافرجام روز شنبه به جان نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور لوئیزا اورتگا دیاز را به همراه خوآن مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهور کلمبیا و چند تن دیگر به دست داشتن در سازمان‌دهی این عملیات ترور متهم کرد.

رئیس‌جمهور کلمبیا هم این اتهامات دولت مادورو را رد کرده است.

اورتگا دیاز که دادستان کل سابق ونزوئلا است در توئیتر نوشت: مبارزه من با استبداد تنها با سلاحی است که قانون در اختیار من گذاشته است. خطاب به تو خوره آریازا و رئیست نیکولاس مادورو می‌گویم که بدانید وقتی من چیزی را برنامه‌ریزی می‌کنم آن را خوب انجام می‌دهم اگر قرار بود که من پشت این طرح باشم حالا کشور ونزوئلا داشت آزادی‌اش را جشن می‌گرفت. دست از دروغ گفتن بردارید.

مقام‌های ونزوئلا اعلام کردند: سخنرانی نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور در یک مراسم رژه نظامی در شهر کاراکاس به سبب سوءقصدی که با پهپادهای بمب‌گذاری شده علیه مادورو صورت گرفت، نیمه کاره ماند.

بعد از این رخداد یک گروه شورشی در ونزوئلا به نام "سربازان فلانل" مسئولیت آن را به عهده گرفت.

در اثر این رخداد مادورو آسیبی ندید اما هفت سرباز زخمی شدند.

لوئیزا اورتگا در ۵ اوت ۲۰۱۷ بعد از انتقادهایش از انتخابات مربوط به مجمع موسسات قانون اساسی ونزوئلا و سرکوب گری‌های پلیس علیه معترضان از سمتش برکنار شد.

او بعد از برکناری‌اش به کلمبیا رفت.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =