تأمین برق ۱۲ روستای بدون برق منطقه وریان رومشگان

با پیگیری های مستمر نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس و با حمایت های مدیرعامل برق استان، تلاش ها جهت تأمین برق 12 روستای منطقه وریان شهرستان رومشگان بی نتیجه نماند و برق رسانی به این روستاها مراحل پایانی خود را سپری می کند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان اظهار داشت: تلاش های بی وقفه و دلسوزانه دکتر ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی و پیگیری های این شرکت جهت تأمین برق 12 روستای منطقه وریان در نیمه دوم سال 96 نهایتأ موجب تخصیص اعتبارات مربوطه گردید و اجرای پروژه در انتهای سال 96 استارت خورد.

تخصیص بیش از 2 میلیارد جهت شبکه احداث برق روستایی
مدیر عامل برق لرستان گفت : جهت احداث شبکه برق رسانی این روستاها 2 میلیارد و 200 میلیون اعتبار اختصاص یافته که با برنامه ریزی های انجام شده و پشتکار زحمت کشان برق شهرستان کوهدشت و با توکل بر خداوند متعال پایان شهریور امسال برق رسانی بطور کامل انجام و منازل روستاهای وریان روشن خواهند شد.

مهندس خودنیا ابراز داشت: تعداد 170 خانوار در 12 روستای فوق سکونت دارند که اهالی به دلیل بی برقی و گرمای زیاد تابستان، منطقه را ترک و در مناطق دیگری زندگی می کردند.

تامین برق

وی ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی 170 خانوار و برگشت روستائیان بطور دائم به منازل خود را از مزایای برقدار نمودن این روستاها دانست و ابراز داشت: منطقه وریان شامل 12 روستا و بطول 30 کیلومتر در حاشیه رودخانه سیمره قرار دارد که دارای زمین های مستعدی برای کشاورزی و کاشت صیفی جات و نهایتأ اشتغال زایی گسترده ای در سطح منطقه می باشد.

در ادامه مهندس علی بدری مدیریت توزیع برق شهرستان کوهدشت به بیان شرایط روستاها و اقدامات انجام شده در جهت برق رسانی به منطقه وریان پرداخت و گفت: روستاهای فوق شامل چم کبود، سوری مراد آباد، حسن آباد، مولا کش، دولتی مهکی، دولتی ملکشاهی، چم چالکه، چم امیر، درک، میدان کوچک و میدان بزرگ می باشد.

مهندس بدری اظهار داشت: این روستاها به دلیل شرایط سخت جغرافیای و صعب العبور بودن و از طرفی فصلی بودن زندگی در منطقه تاکنون برقدار نشده بودند که با پیگیری های نماینده محترم شهرستان های کوهدشت و و رومشگان و حمایت های مدیرعامل برق لرستان امید به زندگی مجددأ به این روستاها بازگشته و در آینده ی نزدیک شاهد رشد و شکوفایی روستاها و حتی افزایش تعداد خانورارها در این منطقه خواهیم بود.

مدیریت برق شهرستان کوهدشت گفت: با تخصیص اعتبار پروژه بلافاصله قرارداد اجرا با یک پیمانکار توانمند منعقد و عملیات اجرایی در دهه فجر 96 استارت خورد.وی افزود با توجه به کوهستانی بودن مسیر اکثریت پایه ها فلزی و به صورت 2 یا 3 تایی می باشند.

احداث 52 کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی
وی گفت: احداث 52 کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، احداث 12 پست هوایی kva 25 و 3 کیلومتر شبکه فشار ضعیف از مشخصات اجرایی این پروژه می باشد.

مهندس بدری در پایان افزود: علاوه بر تأمین برق روستاها شرایط تأمین برق پمپاژهای کشاورزی که در مسیر رودخانه قرار دارند نیز فراهم میگردد که امید به اشتغال را در بین روستاییان منطقه افزایش داده است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =