توضیح درباره کنسرت جنجالی الیاس، خواننده پاپ ترک در ایران

مدیر هنری سازمان منطقه آزاد کیش درباره برگزاری کنسرت جنجالی الیاس یالتین‌تاش (خواننده ترکیه‌ای) در کیش گفت: «درباره این کنسرت نهایت سخت‌گیری و ارزیابی جوانب کار انجام شده بود و تمام نهادهای نظارتی درباره آن به توافق و اجماع رسیدند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چندی پیش کنسرت یک خواننده پاپ تُرک در کیش برگزار شد در حالی‌که دفتر موسیقی برای اجرای این خواننده در ایران مجوزی صادر نکرده بود. با این‌حال با توجه به تفویض اختیار صدور مجوز برگزاری کنسرت به سازمان مناطق آزاد کیش، کنسرت الیاس یالتین‌تاش برگزار شد.

در نشست نخستین جشنواره موسیقی کیش که امروز (سه‌شنبه ۳۰ مرداد) برگزار شد، از مسعود رهبری، مدیر هنری سازمان منطقه آزاد کیش درباره این کنسرت پرسیده شد و او پاسخ داد: «درباره این کنسرت نهایت سخت‌گیری و ارزیابی جوانب کار انجام شده است و تمام نهادهای نظارتی درباره آن به توافق و اجماع رسیدند. منطقه آزاد، راسا و بدون هماهنگی با دیگر نهادها اقدامی نکرده است. برای این کار توجیهات مختلفی هم وجود داشت که پیامدهای رضایت‌بخش هم داشت و باعث افزایش گردشگر هم شد و در عین حال بدون حاشیه برگزار شد.»

جشنواره موسیقی کیش

رهبری اضافه کرد: «هر درخواستی به ما ارسال شود فرآیند خود را به طور طبیعی طی می‌کند، به شکل پیش‌فرض قرار نیست کسی حذف شود یا به عمد به او مجوز داده نشود.»

مدیرهنری سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه برگزاری کنسرت الیاس ممکن است نشان‌دهنده اختلاف سیاست‌های منطقه آزاد کیش و وزارت ارشاد و همچنین ناهماهنگی میان آن‌ها باشد، اظهار کرد: «اختلافی در میان نیست. مکان برگزاری یکی از مولفه‌ها برای تصمیم‌گیری است. در برگزاری یک رویداد هنری ممکن است در نقطه‌ای از کشور ملاحظاتی وجود داشته باشد که جمع‌بندی مقامات مسوول بر این باشد که در آنجا برگزار نشود. این موضوع ناشی از تفاوت‌های اقلیمی و منطقه‌ای است.»

در این نشست حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی)، داریوش پیرنیاکان و هومان اسعدی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری، حمید هادی (دبیر جشنواره) و مسعود رهبری (مدیر هنری سازمان منطقه آزاد کیش) به ارائه توضیحاتی درباره جشنواره موسیقی کیش پرداختند و پاسخگوی پرسش خبرنگاران بودند.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =