۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

ما دلواپسیم. دلواپسانی که قدر کارهای بزرگ صورت گرفته را می‌دانیم و پیش از آن که دیر شود فقط هشدار می‌دهیم. ما را جزو همان یک درصد جامعه فوتبال بدانید که از حالا پیش‌بینی تمام وقایع جام ملت‌های آسیا را به عرض شما و دیگران رسانده‌ایم.

دیدگاه خوش‌بینانه رئیس فدراسیون فوتبال برای بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران و در دست گرفتن سکان هدایت تیم ملی عالی است. در واقع از این بهتر نمی‌شود. از این بهتر نمی‌شود نه به این معنا که کی‌روش بار دیگر سرمربی تیم ملی می‌شود، بلکه به خاطر روشن شدن تکلیف تیم مظلومی که در جام جهانی برای فوتبال ایران آبرو خرید اما از بعضی‌ها هیچ خیری ندید. از این بهتر نمی‌شود، نه برای تساوی ارزشمند مقابل یاران رونالدو و ستاره‌های پرتغالی و و بازی قابل قبول مقابل غول‌های اسپانیا، بلکه فقط برای حقانیت تیمی که بازیکنانش با تمام وجود در جام جهانی بازی کردند.

قدر و قیمت این تیم ملی در دورانی مشخص می‌شود که برگ‌های تاریخ ورق می‌خورند. قضاوت کردن در این شرایط ساده است و ما ایرانی‌ها در قضاوت، بی‌رحم که نه بلکه کج‌اندیشیم. تاریخ، قاضی بی‌رحم روزگار است اما آن‌چه در زمان فعلی دارد برای فوتبال ایران می‌گذرد خط بطلان بر تمام این خوش‌بینی‌هاست. آن‌جا که آقای تاج می گوید: «یکی دو درصد دلواپس هستند و می‌خواهند دلهره برای مردم ایجاد کنند. وای چه شد، گذشت، همه تمرینات را آغاز کردند و ما تمرین نکردیم. این طور نیست و وقتی شما لیگ دارید، نمی‌توانید هم‌زمان تمرین تیم ملی را داشته باشید. اگر کی‌روش هم بود همه چیز را پیگیری می‌کرد و او به خوبی تیم ملی، بازیکنان ما و شرایط را می‌شناسد. می‌داند اگر بخواهد تمرینات تیم ملی را شروع کند، از کجا شروع خواهد کرد...»

اگر منظور رئیس فدراسیون از دلواپسان همین چیزهایی است که در این مصاحبه گفته شده باید صراحتا بگوییم ما همان یک درصد دلواپس هستیم آقای تاج... همان دلواپسانی که برای جلسه‌های تمرینی و لباس تیم ملی غصه می‌خوریم. برای حریفان تدارکاتی هرگز نداشته‌مان افسوس می‌خوریم. همان دلواپسانی که قدر زمان و ثانیه‌ها را می‌دانیم و از فرصت‌سوزی‌ها و آسان‌گیری‌ها در عذابیم.

تاج و کی‌روش

دلواپسانی که بی‌وقفه نوشته‌ایم با توقع وحشتناک قهرمانی در جام ملت‌های آسیا به امارات می‌رویم اما آن‌چه به تیم ملی می‌دهیم تقارن و تشابهی با سطح توقع افکار عمومی ندارد.

کی‌روش را هم جزو دلواپسان محسوب کنید. او جزو همین یک درصد است، مردی که دغدغه‌ها و دلواپسی‌هایش را در فضای مجازی -از جمله اینستاگرام- مطرح می‌کند و خیالش مثل شما بابت آینده تیم ملی و حضور ایران در جام ملت‌های آسیا راحت نیست!

* منتشر شده در خبر ورزشی ۴ شهریور ۹۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =