۰ نفر
۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نخست‌وزیر عراق اعلام کرد این کشور قصد دارد برای کسب معافیت تحریمی در روابط تجاری با ایران هیأتی را به آمریکا بفرستد.

به گزارش یو اس نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، امروز (سه شنبه) اعلام کرد این کشور قصد دارد برای دریافت معافیت تحریمی در روابط تجاری با ایران هیأتی را به آمریکا بفرستد.

این نخستین اظهارنظر یک مقام عراقی درباره تلاش بغداد برای دستیابی به توافقی با آمریکا و کسب معافیت تحریمی از این کشور پس از گزارش چند روز پیش خبرگزاری رویترز در این باره است.

رویترز چند روز پیش در گزارشی اعلام کرد به دلیل آنکه عراق روابط بسیار تنگاتنگ اقتصادی با همسایه خود، ایران، دارد؛ این کشور تصمیم گرفته است از آمریکا درباره برخی از تحریم های ضدایرانی درخواست معافیت کند.

نخست وزیر عراق امروز در جریان نشست خبری هفتگی خود که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، گفت ما با تحریم های اقتصادی علیه هیچ کشوری موافق نیستیم و این موضع کاربردی ماست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ماه مه سال جاری میلادی این کشور را از توافق هسته‌ای ایران و قدرت های جهانی که سال 2015 میلادی به امضا رسیده بود -به بهانه ناقص بودن آن- خارج کرد. ترامپ همچنین اعلام کرد قصد دارد همه تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را که پس از امضای این توافق لغو شده بودند، بازگرداند.

گزارش یو اس نیوز می افزاید دولت ترامپ همچنین به کشورهای دیگر درباره پیامدهای پایبند نبودن به تحریم های ضدایرانی آمریکا هشدار داد. این موضوع عراق را در موقعیت دشواری قرار داده است، زیرا دو متحد بزرگ این کشور -ایران و آمریکا- دشمن قسم خورده یکدیگر هستند.

در پایان گزارش یو اس نیوز نیز آمده است دولت عراق و مقامات بانک مرکزی این کشور علی رغم تأیید سفر آتی یک هیأت عراقی به واشنگتن برای گفتکو درباره تحریم های ضدایرانی آمریکا، تاریخ این سفر را اعلام نکردند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =