ایرنا نوشت: شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه از برنامه آمریکا برای استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی این کشور در شهرهای شمالی سوریه خبر داد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: پنتاگون سه سیستم هشداردهی موشکی خود در شهرهای سارین، کوبانی و تل بایدار در شمال سوریه را نوسازی کرده است.

رسانه روسی خاطرنشان کرد: آمریکا 13 ایستگاه رادار ثابت و متحرک در مناطق شمالی سوریه مستقر کرده که در امور تجسسی و رصد منطقه بکار گرفته می شوند.

در گزارش گفته شد: گام بعدی آمریکا، ایجاد سامانه پدافند موشکی در شمال سوریه است که بخشی از طرح آمریکا برای ایجاد هرج و مرج در این کشور خواهد بود.

«به گفته فایض الاسمر فرمانده سابق نیروهای سوریه در استان دیرالزور، اجزای سامانه پدافند موشکی آمریکا در رمیلیان و حسکه مستقر خواهد شد.»

آمریکا همچنین سیستم های هشداردهی موشکی در شرق فرات در مناطق تحت کنترل کردها مستقر کرده است.

اجزای پدافند موشکی آمریکا محدوده ای به وسعت 26 هزار کیلومتر مربع را دربرخواهد گرفت.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه همچنین از برنامه آمریکا برای ایجاد محدوده پرواز ممنوع در شمال سوریه خبر داد.

در بخشی از این گزارش آمده است: آمریکا تصمیم دارد در سوریه حضور نظامی خود را تقویت کند و این کشور از کردها بویژه حزب کردستان ترکیه برای اجرای برنامه های خود استفاده می کند و با ایستگاه های رادار، ترکیه را تحت کنترل خواهد داشت.

در گزارش رسانه روسی خاطرنشان شد: هواپیماهای آمریکایی اطلاعات در رقه، دیرالزور و الحسکه را جمع آوری می کنند و این اطلاعات به ایجاد سپر آمریکایی در منطقه کمک می کند که پنتاگون امیدوار است با کمک آن روسیه، ترکیه و ایران را بترساند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا RO ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    0 1
    استقرار نیروهای امریکایی در سوریه به هدف ترساندن ایران، ترکیه و روسیه نیست. ادامه و گسترش حضور امریکا در مناطق کردنشین عملا به منظور تحمیل کنترل بر مناطق کردنشین و انجام عملیاتهای تجسسی و نظامی از آن مناطق است.1 تجهیز، تسلیح و کمکهای اطلاعاتی به شبه نظامیان کرد برای ناامن کردن ترکیه دنبال خواهد شد تا در موقع مورد نیاز در مرزهای ترکیه ایجاد ناپایداری کرده و ترکیه را در یک منازعه فرسایشی فرو برد. 2اشراف اطلاعاتی امریکا افزایش یافته و تحرکات روسیه و نیروهای مورد حمایت ایران به شکل موثرتری رصد میشوند. 3در شرایطی خاص ممکن است حمل و نقل هوایی و ارسال تجهیزات با اخلال مواجه شود. 4افزایش تحرکات امریکا از طرفی برای کند کردن و اخلال عملیات پاکسازی استفاده میشود.5در صورت امکان و در زمان مقتضی
  • رضا RO ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    0 1
    میتوان این نکته را بررسی کرد که آیا تشکیل یک گروه کرد مبارز سوریه و یا حتی با مشارکت کردهای عراق متشکل از 3 تا 5 هزار پیکارجو در فاز مقدماتی برای اخلال، درگیری، فرسایش و نهایتا بیرون راندن امریکا از سوریه امکان پذیر است.6با ادامه و گسترش درگیری برای پاکسازی باقیمانده مناطق شمالی سوریه از تروریستها احتمال دخالت نظامی امریکا به بهانه های مختلف از جمله حملات ساختگی شیمیایی بسیار افزایش خواهد یافت تا آخرین امید و اهرم فشار امریکا و اروپا در سوریه حفظ شود.7اگرچه انجام یک درگیری محدود در سوریه برای انتخابات نوامبر و شخص ترامپ لزوما سازنده و مثبت نیست، اما انحراف افکار عمومی و رای دهندگان امریکایی از رسوای های متعدد کفتار کاخ سفید گزینه مطلوب تری است.