واکنش وزارت خارجه به منع سفر دیپلمات‌های فرانسوی به ایران

قاسمی گفت: روابط ایران و اروپا مخالفان و دشمنانی دارد که باید هوشیار بود و ما از هیچ منبع موثقی در دولت فرانسه خبر محدودیت سفر دیپلمات هایشان را دریافت نکردیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص ادعای مطرح شده توسط يكی از خبرگزاری های خارجی مبنی بر اين که دولت فرانسه سفرهای غیر ضروری دیپلمات های خود به ایران را محدود کرده است، اظهار داشت: من در هيچ جا و از هيچ منبع موثقی از سوی دولت فرانسه چنین اخباری را دريافت نكرده ام و اصولا هم هيچ گونه ضرورت و دليلی برای اخذ چنين تصميمی توسط وزارت خارجه فرانسه نمی بينم؛ البته می دانم كه روابط ايران و اروپا و بخصوص ايران و فرانسه بدخواهان و معاندينی دارد كه گاهی در يك اقدام روانی سعي بر اثر گذاري منفي بر اين روابط داشته و دارند و بايد همواره در قبال اين نوع تحركات هوشياری لازم را دارا بود. از سوی ديگر اصولا سفرهای دیپلماتیک در حیطه اختیارات دولت هاست که می توانند به دیپلمات های خود اجازه انجام ماموریتی را بدهند یا ندهند؛ بنابراین این ادعای مطرح شده در برخی از رسانه ها در اين برهه از زمان جای تامل دارد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    1 14
    فرانسه هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    1 13
    مثل اینکه فرانسه هم مثل امریکا دلش تو دهنی می خواد
  • رضا A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    0 0
    با توجه به عدم موفقیت مورد نظر توسط دولت مکرون در بسیاری از زمینه های داخلی و خارجی و از جمله شرایط به وجود آمده برای برجام و همچنین سایر مسایل داخلی اروپا در رابطه با منازعات با امریکا، به نظر می رسد اقدام دولت فرانسه به نوعی نامتناسب باشد. در عین حال فشار عربستان بر فرانسه، تهدید ضمنی آقای روحانی در گفتگوی تلفنی اخیر و برخی اقدامات تبلیغاتی ضد فعالیتهای فرانسه که انجام آنها به ایران منسوب شده اند، در این اقدام فرانسه بی تاثیر نبوده اند. ذکر چند نکته به نظر ضروری می رسد:1 پرهیز از تنشهای سیاسی غیر لازم ضمن تاکید بر مواضع از یک طرف و حفظ فشار سیاسی تا احقاق خواسته های کشور عقلانی است. مرز و رتبه بندی دقیق بین فشار سیاسی، تهدید سیاسی و تحقق تهدید ها به کابرد مطلوب ابزارها کمک شایانی میکند
  • رضا A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    0 0
    2 بین اعضای اتحادیه اروپا در بسیاری از مسایل کلیدی اختلاف نظرهای اساسی و در مواردی تضاد منافع وجود دارد. ضمن اینکه اروپا تاکنون در ارایه راهکارهای لازم برای پیاده سازی قول ها و تضمینهای سیاسی ضعیف و آشفته عمل کرده است. 3 طرح فعلی اروپا برای حفظ و ادامه مبادلات بانکی و موارد صادرات نفت به این ترتیب است که اروپا اقدام کند به تاسیس شرکتهای واسطه به اصطلاح special purpose company یا special purpose entity یا special purpose vehicle که شرح وظیفه و آیین نامه تاسیس آن فقط و فقط به فعالیتهای تعریف شده مربوط به ایران محدود باشد. جهت تضمین فعالیت این شرکتهای اختصاصی احتمالا structured finance در نظر گرفته خواهد شد. پیش زمینه بررسی این راه حل ممکن است به تحریم های وضع شده در گذشته برگردد که در آن
  • رضا US ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
    0 0
    4عقلانی است تا برنامه ریزی و اقدامات کشور بر اساس این پیش فرض باشد که اروپا خواسته های ایران را به نحوی که در بیانیه های سیاسی آنها اظهار شده بود عملی نکرده و مبادلات بانکی، وضعیت سویفت همچنین صادرات نفت و گاز به اروپا به شکل سابق انجام نشود. 5چاشنی تعلیق برخی از تعهدات برجامی میتواند در صورت صلاحدید اعمال شود. 6ایجاد مشکلاتی در برجام که در اثر عدم تعهدات اروپا حادث شود، برای دولتهای فعلی فرانسه؛ آلمان و انگلستان در مقابل احزاب مخالف ناگوار خواهد بود. 7به کار گیری سیاست ابهام و ایجاد عدم اطمینان در خصوص اینکه آیا ایران در برجام بماند یا خیر عقلانی است. اظهارات شبیه معاون سازمان انرژی اتمی در خصوص ادامه برجام و عدم قید ادامه مشروط برجام میتوانست به نوع دیگری بیان شود.