عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: تغییرات مکرر مدیریت شهری به مردم آسیب می‌رساند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورتی که شهرداری‌ها شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شوند، شهرداری تهران به دلیل شرایط متفاوت و خاص باید از این قانون مستثنا شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مهدی مقدسی با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: هنوز شورای نگهبان نظر نهایی خود درباره این قانون و اینکه آیا شامل حال شهرداری ها می شود یا خیر را اعلام نکرده است، بنابراین نمی توان با قطعیت در این رابطه اظهارنظر کرد

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان که در مجلس تصویب شد شامل شهرداری ها هم می شود تصریح کرد: شهرداری تهران باید از این قانون مستثنا شود.

وی ادامه داد: در مقدمه طرحی که درباره منع به کارگیری بازنشستگان تصویب شد، سازمان های عمومی غیر دولتی مانند شهرداری ها هم مشمول می شوند، اما در قوانین قبلی شهرداری ها مستثنا بودند. بنابراین این قانون نیاز به تفسیر دارد.

مقدسی با بیان اینکه این قانون مخالفان و موافقانی در مجلس دارد، گفت: مخالفان هم به مواد قانون قبلی اشاره می کنند که شهرداری ها را مستثنا کرده بود و بر این اعتقادند این قانون نیاز به استفساریه دارد.

به گفته این نماینده مجلس، باید شهرداری تهران را از این قانون مستنثا کرد؛ زیرا شهرداری تهران شرایط متفاوتی نسبت به سایر شهرها دارد. بنابراین بهتر است که نمایندگان پیشنهادی مبنی بر مستثنا شدن شهرداری تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان به مجلس ارایه کنند.

محمدعلی افشانی شهردار تهران

مقدسی همچنین با اشاره به تغییرات مدیریتی در دو سال گذشته در شهرداری تهران بیان کرد: فقدان ثبات مدیریتی، پایخت را آسیب پذیر می‌کند و تغییرات مکرر در مدیریت کلانشهر بزرگی مانند تهران به مردم و اداره شهر آسیب می رساند.

اوایل مرداد امسال بود که طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. قانونی که واکنش های زیادی را در پی داشت، چرا که بسیاری بر این باورند شهرداری ها به دلیل آنکه توسط شورای شهر انتخاب می شوند و دولت هم سهامدار اصلی این نهاد نیست، مشمول این قانون نمی شود. در مقابل، بر خی نمایندگان مجلس تاکید دارند شهرداری ها هم مکلف به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =