۰ نفر
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
جاذبه‌های گردشگری بکر جهان

بسیاری افراد وقتی از سفر باز می‌گردند به اطرافیان می‌گویند: بله خیلی زیبا بود اما پر از توریست بود! انگار که خودش جزو توریست‌ها نبوده است. در دنیایی که همه به دنبال کشف ناشناخته‌ها، لذت بردن از طبیعت و تفریح هستند، پیدا کردن جایی دست نخورده یا خالی از گردشگران کار سختی شده، خوشبختانه مناطق زیادی هستند که هنوز پر از گردشگران دوربین به دست نشده‌اند و طبیعت این مناطق هنوزدست نخورده باقی مانده است. اگر شما هم به دنبال مناطق بکر دنیا هستید تا از سفر بعدی خود در آرامش لذت ببرید پس همراه ما شوید.

۱. جزایر آزور

این مجمع‌الجزایر که به آن لقب «هاوایی اروپا» را می‌دهند در میانه‌ی اقیانوس اطلس واقع شده است و متعلق به کشور پرتقال می‌باشند. این جزایر از نظر مقایسه می‌‌توانند در کنار جزایر مشهور شرق آسیا در اقیانوس آرام یا جزایر کارائیب قرار گیرند. این جزیره‌ها به معنای واقعی جزو مناطق بکر هستند، تپه‌های سرسبز، کوه‌های آتشفشانی با دریاچه‌هایی تشکیل شده در دهانه‌ی کوه، خانه‌های روستایی با سقف قرمز و جنگل‌هایی پر از درختان انبوه. جزایر آزور در فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری پرتقال قرار گرفته‌اند و پروازهایی به فرودگاه آن برقرار است. جزایر آزور به قدری دست نخورده و زیبا هستند که در سال ۲۰۰۹ به عنوان ذخایر بایوسفر در یونسکو ثبت شدند.

جزایر آزور مقصد شگف‌انگیزی برای عاشقان طبیعت گردی است، تماشای وال‌ها در دریا، صعود به کوه‌های آتشفشانی و قدم زدن در میان باغ‌های جزیره از بهترین فرصت‌ها هستند.

جزایر آزور

جزایر آزور

جزایر آزور

۲. نیکاراگوئه

برای ده‌‌ها سال کشور کاستاریکا مقصد اصلی گردشگران در آمریکای مرکزی بود، حالا همه‌ی توجه‌ها به سمت کشور نزدیک دیگر یعنی نیکاراگوئه جلب شده است. نیکاراگوئه در سال ۲۰۱۷ شاهد افزایش ۲۸ درصدی تعداد گردشگران بود که رقم بی‌سابقه‌ای است، گفته می‌شود این افزایش بیشتر به خاطر بهبود وضعیت امنیتی کشور در سال‌های گذشته است. هنوز نیکاراگوئه مناطق بکر و زیبای خودش را دارد اما با افزایش تعداد گردشگران این وضعیت فقط برای چند سال آینده ادامه خواهد یافت.

شاید در ابتدای ورود به این کشور، فرودگاه پایتخت آن ماناگوآ قدیمی به نظر برسد اما وقتی به سواحل معروف آن بروید احساس خواهید کرد در بهشت هستید. شهرهایی مثل San Juan del Sur، La Boquita، El Velero به خاطر مقرون به صرفه بودن و سواحل بکری که دارند مقصدهایی عالی برای سفر هستند. در نظر داشته باشید نیکاراگوئه فقط سواحل زیبا نیست، جشنواره‌های فرهنگی جالبی هم در روزهای مختلف طول سال برگزار می‌شوند. بهترین زمان برای سفر می‌تواند هنگام برپایی جشن سنت سباستین یا همان جشن Diriamba باشد. در این جشن انواع پایکوبی و موسیقی‌ها اجرا می‌شود و مردم محلی به گردشگران غذا و نوشیدنی می‌دهند.

نیکاراگوئه

نیکاراگوئه

نیکاراگوئه

۳. امیلیا رومانیا؛ ایتالیا

شاید درباره قدیمی‌ترین دانشگاه جهان در بولونیا یا غذاهای مودنا شنیده باشید، هردو شهر نام برده شده در منطقه امیلیا رومانیای ایتالیا قرار گرفته‌اند. این منطقه تا چندسال قبل زیاد مورد توجه نبود تا این که تصاویر آن در اینترنت پخش شد و همه‌ی افرادی که پیش از این فقط رم را مقصد خود انتخاب می‌کردند از دیدن تصاویرش شگفت زده شدند، خیابان‌هایی به شکل همان تصاویری که در کتاب‌های تاریخ دیده می‌شود، غذاهایی که نیاز به پیشنهاد ندارند و کارخانه‌های خودروسازی معروف ایتالیایی، همه‌ی آن چه از ایتالیا انتظار دارید در گوشه‌ای دیگر مخفی شده بودند.

شما همچنین می‌توانید از خانه انزو فراری، بنیانگذار کارخانه فراری بازدید کنید‌، سری به کارخانه لامبورگینی بزنید یا در پیست فرمول ۱ رانندگی با خودروهای لوکس و پرسرعت را امتحان کنید.

امیلیا رومانیا؛ ایتالیا

امیلیا رومانیا؛ ایتالیا

امیلیا رومانیا؛ ایتالیا

۴. کلمبیا

کلمبیا پس از پشت سر گذاشتن مشکلات داخلی که درگیرش بود حالا به یکی از مناطق بکر برای مقصد سفر گردشگران تبدیل شده است. شهر کارتاخنا در سواحل کارائیب از زیباترین شهرهای کلمبیا است که رستوران‌های بسیار با کیفیتی هم دارد. این شهر توریست‌های زیادی را جذب خود می‌کند اما هنوز به شلوغی مناطق پرطرفدار دنیا نیست. شهرهای دیگر کلمبیا مثل Barranquilla، Santa Marta، San Andr هم از نظر معماری و مناظر دیدنی جالب هستند. اگر به طبیعت گردی علاقه دارید، Ciudad Perdida یا همان شهر گمشده آثار تاریخی مشابه ماچو پیچو دارد که ارزش دیدن دارند و می‌توانید به آنجا سر بزنید.

کلمبیا

کلمبیا

کلمبیا

۵. اروگوئه

توریست‌هایی که می‌خواهند به آمریکای جنوبی بروند معمولاً بین آرژانتین و برزیل یکی را انتخاب می‌کنند و کشوری مثل اروگوئه کمتر در نظر گرفته می‌شود. سفر به این دو کشور راحت‌ترین گزینه‌های ممکن هستند و طبیعی است که بسیار شلوغ هم باشند. اما اروگوئه در سویی دیگر در حال جذب گردشگر است. پایتخت اروگوئه هم به خاطر ساختمان‌هایی به جا مانده از دوران استعمار و هم به خاطر رستوران‌هایی با باربیکیو شهرت دارد. استیک‌های اینجا را حتماً باید امتحان کنید. جشن‌های معروف به کارناوال اروگوئه تا دو ماه طول می‌کشد، اگر به دنبال جشن‌های خیابانی مشابه برزیل اما بدون شلوغی هستید اروگوئه انتخاب بهتری است.

اروگوئه

اروگوئه

اروگوئه

۶. کامبوج

کامبوج، در میان مناطق بکر دنیا و در میان مناطق پر از گردشگر شرق آسیا، تنها مانده چون به تازگی توانسته وضعیت خود را برای استقبال از گردشگرانش آماده کند. نمی‌توان گفت کامبوج ناشناخته است چون همین الان هم مشتری‌های خودش را دارد اما نسبت به همسایگانش کمتر انتخاب می‌شود. معابد انگکور وات برای بسیاری افراد شناخته شده است اما دیگر مناطق بکر طبیعی کشور هم ارزش دیدن دارند.

سواحل کامبوج هم مثل تایلند پرطرفدار است اما نسبتاً خلوت است. جنگل‌های Cardamom در شمال غربی کامبوج برای اهالی طبیعت جذابیت دارد و هر سال بر تعداد راهنماهای محلی افزوده می‌شود. اگر برای اقامت، شهر Phnom Penh را انتخاب کنید می‌توانید از بازارهای محلی یا گالری‌های هنر آسیایی هم لذت ببرید.

کامبوج

کامبوج

کامبوج

امیدواریم که اگر قصد سفر به این مناطق را دارید، نواحی بکر را فراموش نکنید تا سفر آرام‌تری داشته باشید.

منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =