۶۰۰ روستا در آذربایجان‌غربی تحت پوشش نسل چهارم اینترنت همراه قرار‌می‌گیرند

ایسنا نوشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری شهرستان اشنویه از قرار گرفتن ۶۰۰ روستا در استان آذربایجان‌غربی در تحت پوشش نسل چهارم اینترنت همراه خبرداد.

جلسه شورای اداری شهرستان اشنویه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

پیوستن ۱۶۹ روستا به نسب چهارم فناوری اطلاعات

محمدجواد آذری جهرمی در جلسه شورای اداری اشنویه گفت: در برنامه‌های پیش‌رو ۱۶۹ سایت نسل ۴ فناوری اطلاعات در آذربایجان غربی دایر می‌شود که ۶۰۰ روستا را پوشش خواهد داد.

وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات با بیان اینکه جی‌اس‌ام روستایی در این منطقه به کار برده شده که در نوع خود قابل قبول است تصریح کرد: هم اکنون ۱۴۹ روستای شهرستان اشنویه از خدمات ارتباطی برخوردار بوده اما در هفت روستا این ارتباط برقرار نیست.

آذری جهرمی گفت: اتصال همه مناطق کشور به شبکه ارتباطی پیشرفته نیاز ضروری جامعه امروز است و در راستای رعایت توازن در این خصوص، ایجاد همگون زیرساخت های ارتباطی مدنظر دولت تدبیر و امید بوده و در همین راستا توسعه ارتباطات روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات راه حل بسیاری از مشکلات امروز است، اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت های ارتباطی می توان گردشگری و بوم گردی را به جامعه شناساند و توسعه این بخش را در تمام مناطق کشور به ویژه آذربایجان غربی رقم زد.

آذری جهرمی با بیان اینکه تحریم ها و افرایش نرخ ارز آسیب هایی به بخش های مختلف وارد کرده ولی باید در کنار وجود کمبودها از فرصتها استفاده کرد افزود: کاهش نرخ ارز فرصت خوبی برای افزایش رونق گردشگری خارجی در کشور است و باید از این فرصت در کشور مخصوصا در اشنویه که بستر خوبی برای این صنعت است استفاده کرد.

سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی در حوزه فناوری اطلاعات استان

محمد مهدی شهریاری در جلسه شورای اداری اشنویه افزود: با قول مساعد وزیر ارتباطات تا پایان امسال ۱۵۰ میلیارد تومان در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان سرمایه گذاری می شودو از این طریق مشکلات پهنای باند و خطوط ارتباطی استان نیز حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی دشمنان خوابهای زیادی برای کشور دیده اند و با وجود مشکلات اقتصادی تصور می کنند با استفاده از این بستر می توانند به جمهوری اسلامی آسیب جدی وارد کنند اظهار کرد: دشمنان باید بدانند که سخت در اشتباهند و ملت همیشه در صحنه ایران به تمامیت ارضی کشور معتقدند و قطعا هرگز در مسیر توطئه های دشمنان نظام قرار نخواهند گرفت و با وحدت رویه دولت را در مسیر حل مشکلات اقتصادی یاری خواهند رساند.

شورای اداری اشنویه

شهریاری با اشاره به مشکلات استان و اینکه شهرهای آذربایجان غربی در گذشته از نظر توسعه ای متوازن نبودند افزود: با وجود اجرای پروژه های متعدد عمرانی و آبادانی هنوز برخی شهرستانهای این استان با مشکلات اساسی مواجهند.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید براینکه مدل مدیریتی استان برمبنای توزیع عادلانه امکانات در تمام شهرستانها است اظهار کرد: تمام تلاش خود را می کنیم تا امکانات بصورت متوازن بین شهرستانها بخصوص شهرستانهایی که از نظر شاخصها عقب تر هستند توزیع شود تا کل استان به موازات هم رشد و توسعه یابد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی استانی با تنوع اقوام و مذاهب مختلف است افزود: همه اقوام و مذاهب همانطور که سالیان سال با صلح و صفا در کنارهم زندگی کردند امید است این وحدت ادامه یابد و با وجود مناطق ویژه اقتصادی و آزاد بسیاری که در استان داریم از امنیت موجود در استان استفاده کرده و برای توسعه استان گامهای موثر برداریم.

شهریاری با اشاره به اینکه اشنویه ظرفیت بالایی در بخش های مختلف دارد تصریح کرد: در تلاشیم با حل مشکلات و کمبودهای این شهرستان با همکاری مردم با دولت هم در توسعه گردشگری ، کشاورزی و دامپروری این شهرستان گامهای اساسی برداریم.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =