وزیر خارجه ایران در گفتگو با اشپیگل تاکید کرد در صورت منفعل بودن اروپا در برابر خروج آمریکا از برجام احتمال افزایش غنی سازی اورانیوم از سوی ایران وجود دارد.

به گزارش مهر، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در گفتگو با مجله آلمانی اشپیگل اظهار داشت: چنانچه اتحادیه اروپا در برخورد با خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران به برخورد منفعلانه خود ادامه دهد، این امکان و احتمال وجود دارد که تهران غنی‌سازی اورانیوم را افزایش دهد.

 



وی در ادامه این گفتگو افزود:اروپایی‌ها و کشورهای دیگر امضاکننده توافق هسته ای با ایران باید برای جبران تحریم‌های آمریکا دست به کار شوند.

وزیر خارجه ایران همچنین خاطر نشان کرد: چنانچه تعادل میان دادن و گرفتن بر هم بخورد ایران واکنش نشان خواهد داد. این واکنش می تواند اقدامی جز خروج از برجام بوده و ایران دست به افزایش غنی سازی اورانیوم بزند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    3 0
    در خصوص اقدامات اروپا ذکر چند نکته میتواند مثمر ثمر باشد: 1 اهداف اروپا از شرایط به وجود آمده را میتوان به این شرح خلاصه کرد: الف: امتناع از ایجاد تنش با امریکا بر سر ایران ب: خرید وقت، ارایه راه حلهای متعدد در بازه های زمانی مشخص برای اتلاف وقت و با یقین به اینکه این راه حلها مطلوب ایران نیستند. ج: سلب استقلال اقتصادی و در صورت امکان امنیتی از ایران د: ایجاد اهرم فشار برای دیکته خواسته های کثیف اروپا به ایران ه:قرار دادن ایران در منگنه و شکست اتحاد ایران و روسیه برای تضعیف هر دو بازیگر یعنی ایران و روسیه و: تسلط به منابع مالی و دخالت در نخوه دخل، تصرف و مصرف منابع مالی حاصل از فروش نفت و گاز.
  • رضا A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    3 0
    ز: این سلب استقلال و تسلط به منابع مالی به بهانه تحریم های امریکا برای ایران در مرحله اول و در مرحله دوم برای روسیه طراحی شده است تا منابع مالی ایران و در مرحله بعد روسیه را در کنترل گرفته و بر نحوه استفاده از آن تسلط داشته باشند. ح: اتلاف وقت و بازی های ظاهری سیاسی در ابتدا با طرح اعطای فاینانس از طریق eib و اخیرا طرح برنامه مضحک و بی شرمانه یک شرکت spv در راستای اتلاف وقت و در صورت موفقیت در دیکته طرح، تسلط به منابع مالی کشور است. ت: احتمالا چین و هند هم برای انتقال درآمد حاصل از صادرات نفت ایران به حساب این چنین شرکتی تشویق شده اند. ی: موضع کشور در فاز اول رسانه ای شدن این طرح خطرناک و وحشتناک انفعالی، نامشخص و غیر قاطع بود. به همین جهت فاز دوم تبلیغاتی حالا با شدت بیشتری مطرح شده است.
  • رضا A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    2 0
    10بلکه ایران این طرح را نامناسب و غیر عملی خوانده و خواستار نقل و انتقال نرمال، مستقیم و بدون واسطه پول به حسابهای بانک مرکزی ایران شود. 11 ضروری است تا روسیه نیز با هوشیاری طرح اینگونه پیشنهادها را برای روسیه رصد کند. 12در خصوص برجام بررسی تغییر احتمالی تاکتیکی ایران هوشمندانه خواهد بود. منطق تاکتیک ایران در اعمال فشار به اروپا تا کنون در این جهت بوده تا اروپا با تحت فشار قرار گرفتن انجام هزینه کند. تغییر منطق تاکتیک ایران میتواند اینگونه بررسی شود که ایران به محدودیت های اروپا کاملا واقف است و آنرا درک میکند و برای حفظ برجام ایران علاوه بر حفظ تعهدات خود به همه طرفهای برجامی اعلام کند که ایران برجام را با حفظ تعهدات خود به مدت دو سال به حالت تعلیق در می آورد تا برجام حفظ شود.
  • رضا A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    2 0
    13منطق ایران بر اساس این اصل است که برای حفظ برجام تعلیق آن ضروری است و در عین حال البته ایران تلاش خواهد کرد در طی تعلیق دو ساله برجام همچنان به صورت داوطلبانه به محتوای برجام پایبند باشد. 14تعلیق برجام در عین اعلام عمل داوطلبانه به محتوای آن، ایجاد عدم قطعیت و عدم راستی آزمایی از صحت تعهد داوطلبانه ایران دارد. از طرف دیگر ضربه سیاسی بزرگی به اروپا و خصوصا احزاب ضعیف حاکم اروپایی است و اثباتی است بر عدم توانایی آنها در حل مسایل بین المللی 15 اعلام پیشنهاد "تعلیق برجام برای حفظ برجام" در وحله اول به معنی اجرایی کردن آن نیست. اقدامات عملی میتوانند در مراحل بعدی و در صورت نیاز عملی شوند
  • شمس تبریزی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    9 2
    احسنت. این شد حرف حساب. البته چرا گفتی ممکنه؟ بگو حتما. خیر ببینی الهی. من که منتظر غنی سازی بالای 90 درصد هستم. خیلی دوست دارم حالا که مقام معظم رهبری برجام را اتش نزدن، لا اقل اون فتوای تحریم سلاح هسته ای را آتش بزنن
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    4 1
    عهد نامه برجامچای آشی بود که دولت اصلاح طلب برای مردم پخت