۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۷

ولی‌الله شجاع‌پوریان

به‌رغم اینکه تا انتخابات فرصت چندانی باقی نمانده است ولی متأسفانه در این دوره یک پی عملی و رخوتی از ناحیه رسانه ملی در گرم کردن فضای انتخابات مشاهده می‌شود. جای شگفتی دارد که وقتی انتخابات در جمهوری اسلامی نظام را تقویت می‌کند مشخص نیست که چرا رسانه ملی که بیشترین فراگیری را در سراسر کشور دارد در مقوله انتخابات خیلی منفعل و بی‌رغبت فعالیت می‌کند. رسانه‌های دیگر هم عمدتاً در اختیار دولت و افراد خاصی هستند و فضای تبلیغات انتخابات در این رسانه‌ها هم کسل‌کننده است. از طرفی هم کاندیدا‌هایی که امروز رسانه ملی در اختیار آنها نیست فعالیت‌های انتخاباتی‌شان را به صورت سنتی انجام می‌دهند و با سفر‌های استانی و سخنرانی‌ها سعی می‌کنند فضای انتخابات را گرم کنند که تأثیر‌گذاری این کار‌ها خیلی کمتر از نقش رسانه‌ ملی است.

فضای موجود کشور نسبت به انتخابات‌های قبلی ادوار ریاست جمهوری نشان می‌دهد که عزم و اراده‌ای از طرف دولت و رسانه ملی برای گرم کردن فضای انتخاباتی وجود ندارد. میزان مشارکت مردم در انتخابات تا حدود زیادی بستگی به فعال شدن رسانه‌های عمومی دارد. هنوز هم فرصت است که رسانه ملی در دعوت عمومی از مردم برای حضور در انتخابات فعال شود و به این عملکرد منفعل خود پایان دهد. احتمال هم می‌رود که با سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان و فرمایشاتی که در خصوص انتخابات خواهند داشت به تبع آن صدا و سیما در این زمینه فعال شود. از طرفی هم رقابت‌های انتخاباتی از جانب ستاد‌های کاندیدا‌ها تشدید شده است و در بیست روزی که فرصت تبلیغات رسمی است جلسات فراوانی در دستور کار ستاد‌های انتخاباتی است و به تبع آن فضای انتخاباتی با شرایط سرد امروز متفاوت خواهد شد و امیدواریم میزان مشارکت مردم نسبت به سایر انتخابات‌‌ها در این انتخابات بیشتر باشد. اما تأکید می‌کنم که صدا و سیما در همین برهه کنونی هم می‌توانست نقش بی‌بدیلی داشته باشد که متأسفانه تاکنون اینگونه نبوده است. امیدوارم اکنون که فرصت ثبت‌نام نامزد‌ها پایان یافته است و رئیس‌جمهور فعلی هم یکی از نامزد‌ها هستند دستگاه‌های مربوط با یک نگاه فراگیر به همه کاندیدا‌ها بنگرند تا هیچ شائبه‌ای در این خصوص در جامعه ایجاد نشود.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز

کد خبر 8051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =