بهرام قاسمی به اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی موسوم به اتحاد علیه ایران و انتشار گزارشی در خصوص اقدامات و فعالیت های جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جهان و تمامی كشور های مستقل امروز مصمم است اراده خود مبنی بر احترام به توافقات بین المللی، احترام به حقوق بین الملل و احترام به مسئولیت دولت ها را در قالب حفظ و اجرای برجام به نمایش بگذارد و جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به سياست هميشگی خود عليرغم بدعهدی و تلاش بد خواهان برای عدم انجام تعهدات بين المللی خود تاكنون و برای تامين منافع قانونی مصرح خود در برجام با اتكاء بر خرد و منطق و سياست ها و منش متمدنانه خود به عنوان كشوری متعهد در این مسیر با این کشورها همراهی کرده است و امروز این دولت آمریکاست که در نتيجه زياده خواهی و رفتار قلدر مابانه خود در قبال ديگر كشورها روز به روز منزوی تر می شود و مواضع کشورها در سازمان ملل متحد و حتی در نشست اخیر شورای امنیت نشان داد که دولت آمریکا بی اعتبار تر از هرزمان دیگری نزد ملت های جهان است.

قاسمی افزود: در آنچه آقای پمپئو گفته و در گزارش خود آورده است یک واقعیت وجود دارد و آن ناامیدی مقامات آمریکایی از عملی شدن آرزو و رویایی است که در ماه های گذشته در به انزوا كشاندن ايران در عرصه جهانی و با خيالی خام و با القائات برخی گروههای تروریستی و كانون های ضدایرانی برای خود ترسیم کرده بود.

قاسمی در پایان تاکید کرد: ادعاها و اتهاماتی که در اظهارات و گزارش وزیر خارجه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شده هیچ نکته و موضوع تازه ای نداشته و دقیقا تکرار تمام آن چیزی است که آمریکا در دولت های مختلف در ۴۰ سال گذشته با زبان ها و ادبیات مختلف مطرح کرده اند. آنچه مهم است و مایه افتخار ایرانیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به رغم همه این دشمنی ها و توطئه ها، هر روز مقتدرتر و باثبات تر از گذشته، از تمام ظرفیت و امکانات خود برای تامین منافع و مصالح کشور و مردم ایران بهره می گیرد و هیچگاه اقتدار، توانمندی ها و دفاع از ایران را تحت الشعاع رجزخوانی ها و خصومت های کشورهایی مانند آمریکا نخواهد کرد و اطمینان دارد از این پیچ و آزمون نیز با اقتدار عبور خواهد کرد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    3 0
    راستی قرار نیست تابلوی وزارت امور خارجه را تعویض کنیم؟ ما که کلا شرقی شده ایم لذا باید فقط نوشت: " نه غربی، جمهوری اسلامی " تا بعد ببینیم چه می شود؟