ایسنا به نقل از رویترز نوشت : قیمت نفت روز جمعه در شرایطی که سرمایه‌گذاران همچنان تلاش می‌کنند تاثیر احتمالی تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر میزان عرضه به بازار را برآورد کنند، افزایش یافت.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۸ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۸۱.۵۶ دلار در هر بشکه رسید. برنت روز سه‌شنبه تا رکورد ۸۲.۵۵ دلار پیش رفته بود. بهای معاملات آتی نفت آمریکا ۲۱ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۷۲.۳۳ دلار در هر بشکه رسید.

بشکه نفت

 

به گفته چن کای، مدیر تحقیقات کالا در شندا فیوچرز، بازار به اخبار معاملات درخصوص تحریم‌های ایران در یک هفته گذشته متمرکز شده است، اما دیدگاه‌ها در مورد میزان افزایش تولیدی که اوپک و روسیه می‌توانند برای جبران افت عرضه ایران صورت دهند، متغیر است.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران در چهارم نوامبر آغاز می‌شود، در حالی که واشنگتن خریداران نفت ایران را برای به صفر رساندن واردات‌شان تحت فشار قرار داده است.

بر اساس گزارش رویترز، دو منبع آگاه در اوپک اظهار کرده‌اند: عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان درباره افزایش تولید به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز گفت‌وگو کرده‌اند.

با این حال تحلیلگران گروه بانکی ANZ روز جمعه در یادداشتی اعلام کردند: صادرکنندگان بزرگ بعید است بتوانند افت عرضه ایران را جبران کنند. صادرات نفت ایران امسال در اوج خود در ماه مه به ۲.۷۱ میلیون بشکه در روز رسید که معادل حدود سه درصد از مصرف روزانه نفت جهانی بود. ایران سومین صادرکننده بزرگ عضو اوپک است.

در این بین، به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA، رشد عرضه از سوی آمریکا و تولید ثابت لیبی، رشد قیمت‌ها را محدود کرده است.

انتهای پیام

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =