برگزاری سلسله برنامه‌های بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) در ایران و ۲۶ کشور جهان

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور از برگزاری سلسله برنامه های بزرگداشت مقام امام سجاد(علیه السلام) در سراسر کشور و ۲۶ کشور جهان خبرداد و گفت: این برنامه ها در ۲۰ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در حال برگزاری است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در تشریح ویژه برنامه های بزرگداشت مقام شامخ این امام همام، اظهار داشت: 20 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد از 12 تا 25 محرم ویژه برنامه هایی را در راستای ترویج سیره اجتماعی حضرت سجاد(ع) برگزار می کنند.

وی، ترویج و قرائت صلوات خاصه امام سجاد(علیه السلام) و همچنین ترویج نذر امام سجاد(علیه السلام) با هدف کمک به نیازمندان و برگزاری نشست های عمومی در سطح مساجد کشور پیرامون ادعیه ارزشمند صحیفه سجادیه را از شاخص ترین برنامه های کانون های مساجد ذکر کرد و افزود: 20 استان کشور نیز مجری برنامه های ویژه و فاخر در راستای بزرگداشت مقام امام سجاد(علیه السلام) هستند.

حجت الاسلام ارزانی به معرفی استان های برگزار کننده برنامه های فاخر بزرگداشت مقام امام سجاد(علیه السلام) پرداخت و عنوان کرد: برگزاری13 ویژه برنامه در 13 شهرستان با عنوان «در محضر صحیفه سجادیه در خوزستان و پخش از شبکه استانی به همراه اختتامیه آن در 24 محرم در شهر اهواز یکی از این برنامه هاست.

وی، برگزاری چهارمین سوگواره ملی شعر آئینی امام سجاد(علیه السلام) به میزبانی استان کهگیلوئیه و بویراحمد، سلسله نشست های سبک زندگی از منظر امام سجاد(ع) و همایش ملی سبک زندگی امام سجاد(ع) در استان خراسان شمالی را از دیگر برنامه های شاخص دبیرخانه های کانون های مساجد استان های کشور برشمرد.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: برگزاری ۵۰۰ نشست و کارگاه آموزشی با محوریت صحیفه سجادیه در سراسر استان هرمزگان با بهره گیری از ۱۵مبلغ متخصص صحیفه از ۱۹لغایت ۲۵محرم، اجرای طرح «سبد مهر امام سجاد(علیه السلام)» باهدف تامین لوازم التحریر دانش آموزان یتیم استان هرمزگان و اجرای طرح «نهضت صحیفه خوانی» در حداقل ۱۰۰مسجد استان هرمزگان واهدای بیش از سه هزار جلد صحیفه سجادیه از دیگر برنامه هاست.

وی، از برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(علیه السلام) با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان به میزبانی هرمزگان در بندرعباس به عنوان مهمترین رخداد فرهنگی معنوی در راستای بزرگداشت مقام امام سجاد(علیه السلام) یاد کرد و گفت: این رخداد 23 محرم همراه با تجلیل از خادمین صحیفه در داخل و خارج کشور در بندرعباس برگزار می شود.

دکتر ارزانی، تربیت ۵۰۰ مربی صحیفه سجادیه تا پایان اردیبهشت ماه، سالروز ولادت امام سجاد(ع) را یکی از برنامه های ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اعلام کرد و افزود: برگزاری نشست با نمایندگان ادیان الهی طی هفته جاری پیرامون صحیفه سجادیه و بررسی جایگاه مناجات در ادیان الهی از دیگر برنامه های این ستاد است.

وی از توجه به شبکه مساجد امام سجاد(علیه السلام) در سطح کشور به عنوان یکی دیگر برنامه های راهبردی ستادعالی در راستای بزرگداشت مقام این امام همام نام برد و بیان کرد: قریب ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری به نام و یا القاب امام سجاد(علیه السلام) در سطح کشور وجود دارد که به عنوان یک شبکه با همدیگر در ارتباط می باشند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به تشریح فعالیت های بخش بین الملل ویژه برنامه های بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) پرداخت و گفت: سلسله برنامه های بزرگداشت مقام امام سجاد(علیه السلام) در ۲۶کشور جهان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه ها با محوریت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و همراهی و مشارکت جامعه المصطفی و سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار می شود، افزود: برخی از این برنامه های فاخر به صورت میزگردهای علمی در مراکز فرهنگی و دینی و دانشگاه ها برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ارزانی، در بخش دیگری از سخنان خود در معرفی برنامه های اجرا شده در راستای بزرگداشت مقام امام سجاد(علیه السلام) یادآور شد: اعزام 400 نفر از جوانان نخبه کانون های مساجد هرمزگان به دوره آموزشی «سفیران ولایت» که در قالب 26 کارگاه آموزشی و پنج همایش در شهر مقدس قم برگزار شد، از شاخص ترین برنامه هاست.

وی، همایش بزرگ «سید العابدین(علیه السلام)» توسط دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان در قم به همراه تجلیل از خادمین صحیفه در عرصه بین الملل و همچنین تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم غیر ایرانی و همایش سبک زندگی از منظر امام سجاد(علیه السلام) در خراسان شمالی را از دیگر برنامه های برگزار شده معرفی کرد.

/۶۲۶۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =