باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سقوط جنگنده اف- ۳۵ آمریکا در کارولینای جنوبی، تردیدهایی را هم برای دولت آمریکا و هم مشتریان بین المللی درباره گران قیمت‌ترین جت جنگنده در ارتش آمریکا ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی نشریه فارن پالسی، سقوط یک فروند هواپیمای جنگنده اف- ۳۵ آمریکا، گران قیمت‌ترین جت جنگنده در ارتش آمریکا، نخستین بار در روز جمعه در یک عملیات آموزشی در پایگاه هوایی تفنگداران دریایی بیوفورت در ایالت کارولینای جنوبی نگرانی کارشناسان نظامی آمریکا را برانگیخته است.

نگرانی کارشناسان نظامی آمریکا از سقوط جنگنده پیشرفته اف- ۳۵

یک مقام بلندپایه نظامی آمریکا ضمن تایید سقوط این جنگنده اعلام کرد خلبان به موقع از این هواپیما بیرون پریده و این حادثه تلفات جانی نداشت.

این در حالیست که شبکه تلویزیونی سی ان ان اندکی پیش گزارش داده بود نخستین فروند از جت‌های اف - ۳۵ بی با موفقیت یک هدف طالبان را در خاک افغانستان مورد اصابت قرار داده است و این نخستین عملیات رزمی موفقیت آمیز این هواپیما‌ها به شمار می‌رود.

با این همه سقوط این هواپیما سوالاتی را در زمینه اعتبار و کارآیی گران قیمت‌ترین جت‌های جنگنده تولید شرکت لاکهید مارتین هم برای دولت آمریکا و هم مشتریان بین المللی ایجاد کرده است. این جت هنوز مراحل نهایی تست پرواز خود را تکمیل نکرده است.

انگلیس قصد دارد ۱۳۸ فروند از این هواپیما‌های جنگنده را خریداری کند و ایتالیا و استرالیا نیز در حال خرید این نوع جت‌ها از آمریکا هستند.

با این همه یک کارشناس هوایی آمریکا گفت: سخن گفتن درباره زمین‌گیر شدن این هواپیما‌ها هنوز زود است، زیرا به احتمال زیاد عواملی مانند اشتباه خلبان یا اشتباه فنی عامل سقوط جت جنگنده در کارولینای جنوبی بوده است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =