اعتمادآنلاین نوشت:‌یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برخی دوستان که نمایندگان را درباره cft تهدید می‌کنند می‌توانند با آقایان صادق لاریجانی، علی لاریجانی و حسن روحانی تماس بگیرند و بپرسند که در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی شما در این باره موافقت کردید یا خیر و چرا موافقت کردید.

مصطفی کواکبیان نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه لایحه cft حتماً در مجلس رأی می‌آورد، گفت: cft در دستور کار سه‌شنبه مجلس و یک فراکسیون مخالف تصویب آن است اما دو فراکسیون امید و مستقلین که با هم اکثریت مجلس را تشکیل می‌دهند، موافق cft هستند.

او با اشاره به حجم انبوه پیامک‌های تهدیدآمیز ارسالی به نمایندگان، گفت: حجم انبوه پیامک‌هایی که برای نمایندگان ارسال می‌شود، کاملاً سازمان‌دهی شده است. من سعی کردم با بسیاری از شماره‌هایی که از آن‌ها پیامک ارسال‌شده بود تماس بگیرم و با آن‌ها صحبت کنم اما موفق نشدم. می‌خواستم به آن‌ها بگویم شما که می‌گویید خون شهدا، مگر ما شهید ندادیم؟ شما که می‌گویید من جانبازم مگر ما جانباز نیستیم؟ و بپرسم اینکه می‌گویید امام زمان ناراحت است، شما کجا با امام زمان ارتباط داری که فهمیدی ناراضی است؟!

با تصویب cft یک ضرر قطعی را از سر راه برمی‌داریم

این نماینده مجلس گفت: من معتقدم این حرکت‌ها به‌واقع تحت‌فشار قرار دادن نمایندگان است که نتوانند آزادانه فکر کنند. هیچ‌کسی معتقد نیست که تصویب الحاق به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم یعنی اینکه تحریم‌ها تمام می‌شود و در برجام همه‌چیز خوب می‌شود یا حتی تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا برداشته می‌شود. چه کسی چنین حرف‌هایی را زده است؟!

کواکبیان گفت: با تصویب لایحه cft بهانه از دست سیستم بانکی کشورهای مختلف گرفته می‌شود که بتوانند با ما کار کنند. در حال حاضر کشورهایی همچون عراق و روسیه هم بحث کردند که اگر این لایحه را تصویب نکنید نمی‌توانیم با شما کارکنیم. با تصویب این لایحه یک ضرر قطعی را از سر راه برمی‌داریم.

هرلحظه که بخواهیم از کنوانسیون بیرون می‌آییم


او ادامه داد: برخی به دنبال ضررهای احتمالی آینده می‌گویند که ما می‌ترسیم. این در حالی است که به این لایحه 8 حق تحفظ در کمیسیون امنیت اضافه کردیم و در آنجا قید شده است که هرلحظه که بخواهیم از این کنوانسیون بیرون بیاییم، می‌توانیم. ما اعلام کردیم که شورای عالی امنیت ملی تروریست‌ها را تعریف می‌کند و حق ما است که تعریف کنیم و در حال حاضر النصره، داعش، القاعده و طالبان در لیست تروریست‌ها قرار دارند و هیچ حرفی هم از جهاد اسلامی و حماس نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: ما اگر بخواهیم به گروهی کمک کنیم مگر با سیستم‌هایی که این‌ها می‌گویند می‌خواهیم کمک کنیم؟ ما سریعاً اعلام می‌کنیم که این گروه‌ها تروریست نیستند.

با الحاق ایران به cft می‌توانیم منابع مالی تروریست‌ها را شناسایی کنیم

کواکبیان گفت: اگر ما بتوانیم پول‌هایی را که برای تروریست‌هایی که به اهواز آمدند، شناسایی کنیم بهتر است بگوییم کسانیکه عقبه این افراد را تشکیل می‌دهند باعث شدند تا تروریست‌ها به وجود بیاید. ما باید پول‌هایی را که به تروریست‌های اهواز داده‌شده -که گفته می‌شود 5 هزار دلار حق عضویت می‌دادند و 200 هزار دلار به‌حساب این افراد پول آمده است- ردیابی کنیم. ما می‌توانیم از طریق امثال امارات و عربستان این موضوع را پیگیری کنیم که این پول آمده است یا خیر. ما باید به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم ملحق شویم تا بتوانیم منشأ این پول‌ها را شناسایی کنیم.

او گفت: الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم موجب می‌شود که ما بتوانیم منابع مالی تروریست‌ها را شناسایی کنیم. حتی می‌توانیم به اجتماع منافقانی که در فرانسه آن اجتماع را تشکیل دادند اعتراض کنیم و درخواست کنیم که چرا این‌ها باید در فرانسه باشند.

برخی دوستان فکر می‌کنند دلسوزترین افراد برای اسلام و انقلاب هستند

او همچنین در خصوص منشأ ارسال پیامک‌های انبوه به نمایندگان علیه cft، گفت: برخی دوستان هستند که فکر می‌کنند دلسوزترین افراد برای اسلام و انقلاب هستند، البته اگر نگوییم مغرض هستند و می‌خواهند دولت را بر زمین بزنند، اگر نگوییم اهداف بدریه و خیبریه دارند حداقل این است که نمی‌دانند و در جریان نیستند. آن‌ها می‌توانند با آقایان صادق لاریجانی، علی لاریجانی و حسن روحانی تماس بگیرند و بپرسند که در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی شما موافقت کردید یا خیر و چرا موافقت کردید.

  29215

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =