برنامه‌ریزی برای برگزاری سوگواره اربعین در چوئبده

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان از پیگیری و برنامه‌ریزی برای برگزاری سوگواره‌ای در ایام اربعین حسینی به میزبانی شهر چوئبده خبر داد.

آبادان میراث3

جمال عامری‌نسب در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس با همکاری حوزه فرهنگی هنری آبادان و خوزستان یک نمایشگاه عکس از دفاع مقدس برپا شد. صدا و سیمای آبادان نیز با همکاری ارتش و سپاه در مقر یکی از ساختمان‌های ثبت ملی، نمایشگاهی از آثار جنگ در بوارده برگزار کرد؛ در کنار این نمایشگاه برنامه زنده به صورت شبانه پخش شد.

عامری نسب با اشاره به تلاش‌های بسیار میراث فرهنگی آبادان در خصوص تقویت گردشگری دفاع مقدس در این شهرستان ادامه داد: پیگیری‌های بسیاری برای همکاری با اتاق بازرگانی آبادان انجام شده تا ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی آبادان به صورت یک کتابچه مدون تهیه شود و به زائران راهیان نور، گردشگران داخلی و خارجی ارائه شود تا از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری آبادان اطلاع داشته باشند.

عامری‌نسب با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته گردشگری گفت: در حال پیگیری هستیم تا با همکاری منطقه آزاد اروند و حوزه هنری یک نمایشگاه صنایع دستی و غذای محلی برگزار کنیم.ر

ئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان بیان کرد: آوازه ظرفیت‌های گردشگری آبادان از دیرباز نه تنها فرا استانی بلکه در حد خارج از کشور بوده است. همچنین این شهرستان در زمینه گردشگری آبی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و در این زمینه با بندر آبادان هماهنگی‌هایی انجام و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اعلام خبر دریافت اعتبار 130 میلیون تومان برای تعمیر، نگهداری و مرمت موزه آبادان اضافه کرد: همچنین منطقه آزاد نیز برای این موزه اعتبار 250 میلیون تومان و برای مسجد رنگونی‌ها نیز 250 میلیون تومان اختصاص داده تا به منظور تعمیر و مرمت هر دو اثر هزینه شوند.

عامری‌نسب عنوان کرد: با شهرداری‌های چوئبده، اروند کنار و مرکزی شهر آبادان تفاهم‌نامه‌هایی داشته‌ایم که تابلوهایی برای معرفی آثار و تشخیص مسیر برای گردشگران تهیه شود. همچنین با همکاری منطقه آزاد اروند آثار تاریخی را کاملاً شناسنامه‌دار خواهیم کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان گفت: اختتامیه جشنواره‌ی ایده‌های گردشگری در آبادان بعد از ماه‌های محرم و صفر برگزار می‌شود.عامری نسب همچنین از پیگیری و برنامه‌ریزی برای برگزاری سوگواره‌ای در ایام اربعین حسینی به میزبانی شهر چوئبده خبر داد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =