تسنیم نوشت: بیش از ۶۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان شهرضا با اجرای طرح‌های کنترلی و نظارتی منهدم شد. طبق اعلام درگاه مرکزی آمار، جمعیت این شهر در سال 95 کمتر از 160 هزار نفر بوده است!

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبازه با مواد مخدر شهرضا با اشاره به کشفایت مواد مخدر در شهرستان شهرضا از ابتدای سال تاکنون، اظهارداشت: بیش از 2 هزار و 200 کیلو گرم انواع مواد مخدر در حوزه قضایی شهرضا از ابتدای امسال کشف شده است و در این رابطه 60 خودور حمل مواد مخدر توقیف شده است.

محمد محسنی اژیه با اشاره به دستگیری 460 نفر از سوداگران مرگ در شهرستان شهرضا، افزود: پرونده کیفری بیش از 400 نفر از آنها، پس از صدور کیفرخواست، به دادگاه ارسال شده است.

هروئین

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا بیان کرد: جرایم ناشی از حمل، تولید و توزیع مواد مخدر به تشکیل و رسیدگی کیفری محدود نمی‌شود و بسیاری از آنها به دلیل بروز اختلافات خانوادگی و حقوقی، منجر به طرح دعاوی در محاکم حقوقی نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 315 مورد دستور قضایی از سوی مقامات قضایی شهرستان شهرضا صادر شده است، تصریح کرد: این دستورات منجر به تشکیل 375 کلاسه پرونده قضایی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 15 درصد افزایش یافته است.

محسنی اژیه با بیان اینکه مصرف مواد مخدر سبب افسردگی می‌شود، افزود: مقابله با معضل اعتیاد و مواد مخدر یک عزم همگانی را می‌طلبد باید سازمان‌های مردم نهاد قانونی وارد میدان شوند، یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه موفق باشد.

وی با اشاره به انتشار اخبار کودک‌آزاری در شهرستان‌های استان اصفهان، خاطرنشان کرد: در این حوادث کودکان قربانی اعتیاد شدند، باید برای کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد و تأثیرات منفی آن بر کودکان، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ و اجرایی شود.

60231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =