شلوغ ترین روزهای کاری وزرای پیشنهادی دولت برای تصدی چهار وزارتخانه و نمایندگان مجلس این روزها در حال سپری شدن است .

 به گزارش خبرآنلاین، اقتصاد ایران همان طور که انتظار می رفت تحت تاثیر ترمیم کابینه که زا اولین روز هفته آینده کلید می‌خورد، قرار دارد و شمارش معکوس برای تعیین تکلیف مهمترین وزارتخانه های اقتصادی از مدتها قبل آغاز شده است .

 با این حال اتفاقات مهمی در حال رخ دادن است و در شرایطی که بازار گعده ها و نشست های رسمی داغ است، خبرهای تازه ای درباره بنزین از راه می رسد.

کارت سوخت

 پررنگ شدن مساله قاچاق، با استناد به آنچه زنگنه می گفت، اینکه قاچاق با موفقیت در همه مرزها در جریان است، لزوم توجه به این مساله را افزایش داده و حالا زنگنه تقریبا تکلیف را روشن کرد و از قطعی بودن بازگشت کارت سوخت خبر داده است.

وزیر نفت گفته است: درباره سهمیه‌بندی یا کارت سوخت به‌طور جدی بحث است اما اساس دولت بر افزایش قیمت‌ها نیست.وی افزود: البته برای کسانی که می‌خواهند بیشتر از سهمیه خود سوخت بگیرند، بحث افزایش قیمت هست.به این ترتیب انتظار می رود به زودی کارتهای سوخت در جیب رانندگان ایرانی جای بگیرد هر چند مکانیزم آن چندان روشن نشده است .

 بازار طلا و سکه

بازار طلا و سکه نیز این روزها به اخباری که در مورد رایزنی ها با وزرای پیشنهادی، خصوصا وزیر امور اقتصادی و دارایی منتشر می شود واکنش نشان داده است. قیمت تمام سکه بهار آزادی امروز کاهشی چهل هزار تومانی را نسبت به روز گذشته ، یعنی اولین روز آبان نشان داد و بررسی ها نشان می دهد هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 4 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد .

هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 150 هزار تومان معامله می‌شود.در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی دو میلیون و 110 هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و 140 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 665 هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای 18عیار 402 هزار و 800 تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1231 دلار معامله می‌شود.

قیمت یورو در مرکز مبادلات ارزی 4818 تومان اعلام شده است درحالی که نرخ این ارز در بازار آزاد به 15920 تومان رسیده است.

پوند انگلیس نیز در مرکز مبادلات 5454 تومان قیمت خورده درحالی که این ارز در بازار آزاد 17900 تومان فروخته می‌شود.بازار ارز این روزها تحت تاثیر سفر اربعین قرار دارد و این اتفاق سبب شده است تقاضای دینار در بازار با افزایش روبرو شود .  بسیاری از فعالان بازار معتقدند انتشار اخباری مبنی بر افزایش احتمال رای آوری چهار وزیر کابینه ، سبب شده است تب رشد قیمت فروکش کند .

 

برای اطلاع از برنامه های وزرای پیشنهادی و حاصل برخی جلسات امروز را اینجا بخوانید 

 شریعتمداری مطرح کرد: ضرورت اداره کشور با استفاده از ظرفیت تعاونی ها

دژپسند اعلام کرد: از بخش تعاون با گسترش شرکت های سهامی عام

وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی ، مدیران ناکارآمد را تهدید به عزل کرد

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 815144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =