ایرنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به بسته های مشکوک که به منازل دو رئیس جمهوری پیشین آمریکا و شبکه خبری سی ان ان ارسال شده بود، گفت: عوامل ارسال این بسته ها به دست عدالت سپرده می شوند.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در سخنرانی خود مربوط به بحران مواد مخدر این مطلب را بیان کرد و گفت: ایمنی مردم آمریکا بالاترین اولویت من است و با وزارت دادگستری، امنیت داخلی و پلیس فدرال جلسه ای در این باره برگزار کرده ام.

وی ادامه داد: اکنون که صحبت می کنیم سرویس مخفی ما در حال بررسی این بسته ها توسط کارشناسان مواد منفجره هستند، دولت ما بر انجام تحقیق در این باره تمرکز دارد و کسانی را که مسئول این اعمال حقیر هستند به عدالت می سپارد.

ترامپ به سوقصد علیه اوباما و کلینتون واکنش نشان داد

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: در این زمان باید متحد و هماهنگ شویم و یک پیام قوی و روشن را ارسال کنیم که اعمال یا تهدیدات خشونت آمیز سیاسی هیچ جایی در آمریکا ندارند.

پنس:بر تحقیق نظارت داریم
مایک پنس معاون اول ترامپ هم در اظهار نظری مشابه گفت: بر روند تحقیق درباره ارسال بسته های پستی مشکوک به منزل دو رئیس جمهوری پیشین آمریکا و سی ان نظارت داریم و عوامل چنین اقدامی را به دست عدالت خواهیم سپرد.

وی افزود:گزارش های مربوط به بسته های مشکوک را که برای کلینتون، اوباما، سی ان ان و دیگران ارسال شده است، دریافت کردیم. ما منابع کاملی از اف بی آی، سرویس امنیتی و دیگر ماموران قانونی را مستقر کردیم.

معاون اول ترامپ اظهار کرد: ما به نظارت بر این تحقیق ادامه می دهیم و کسانی که مسئول این کار بوده اند، به عدالت سپرده خواهند شد.

شرمن:زمان توقف زبان نفرت و ترور است
اما از سوی دیگر، وندی شرمن معاون سیاسی وزیر خارجه دولت اوباما در یادداشت توئیتری خود به این مساله واکنش متفاوتی نشان داد و ضمن آنکه تجهیزات انفجاری را نشانی از اقدامات تروریستی دانست، نوشت: اگر دونالد ترامپ امشب تجمع انتخاباتی برگزار کند یا از واشنگتن صحبت داشته باشد، باید مردم را یکپارچه و زبان نفرت و ترور را متوقف کند.

وی تاکید کرده است: زمان برای رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بودن است.

رئیس پلیس نیویورک هم اظهار کرد بسته ارسالی به سی ان ان حاوی مواد منفجره و پاکتی حاوی پودر سفید بوده است.

این رویداد از بامداد چهارشنبه و همزمان با فشار رسانه ای برای پاسخگو کردن عوامل قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی به خصوص محمد بن سلمان ولیعهد سعودی انجام شده است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 815158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =