«کشتی پهلو گرفته» و «غیر قابل چاپ» از سید مهدی شجاعی در کنار «فوتبال علیه دشمن»، «خیابان سی و پنجم یوسف آباد» همراه با «به هادس خوش آمدید» در رده پرمخاطب ترین کتاب‌های سامانه اشتراک محصولات فرهنگی در هفته گذشته قرار داشته است.

مریم خطیبی: «کشتی پهلو گرفته» و «غیر قابل چاپ» انتشارات نیستان را در رتبه نخست پرفروش‌های هفته گذشته «سام» سامانه اشتراک محصولات فرهنگی قرار گرفت. به گزارش خبر، مجموعه «غیر قابل چاپ» سید مهدی شجاعی که پس از مجموعه «امروز بشریت» دومین مجموعه داستان های اجتماعی این نویسنده است، شامل 9 داستان کوتاه است که پیش از این در نشریات مختلف نیز به چاپ رسیده است.

«فوتبال علیه دشمن»، «خیابان سی و پنجم یوسف آباد» همراه با «به هادس خوش آمدید» رتبه دوم پرفروش‌های هفته دوم مرداد 89 «سام» را از آن انتشارات چشمه کرده است. «فوتبال علیه دشمن» نوشته سایمون کوپر، روزنامه نگار فاینشنال تایمز با ترجمه عادل فردوسی‌پور، کتابی است که به تاثیرات اتفاقات سیاسی و اجتماعی بر فوتبال می پردازد و داستان سفر 26 ماهه نویسنده کتاب به کشورهای مختلف جهان است.

بنابراین گزارش، نشر رسا با کتاب «ایرانی‌ترین فروش، حرفه‌ای ترین در جهان» و «مشتری در جایگاه شریک» در رتبه سوم پرفروش‌های هفته گذشته سامانه اشتراک محصولات فرهنگی قرار دارد. کتاب مشتری در جایگاه شریک نوشته چیپ آرپل، ترجمه غلامرضا صالحی در 29 بخش در راستاى علم افزایی به کسانى که با مشترى سر و کار دارند، از قبیل فروشندگان و مدیران فروش نوشته شده است.

نشر نی با کتاب‌های «اقتصاد سیاسی نظامی گری آمریکا» و «مجاهدان مشروطه» در رتبه چهارم پرفروش‌های هفته دوم مرداد «سام» قرار گرفته است. نویسنده در «اقتصاد سیاسی نظامی گری آمریکا» مدعی است که در میان نظریات رایجی که در این باره مطرح‌اند دلیل کلیدی‌تری نیز وجود دارد. به اعتقاد او، نیروی تعیین‌کننده برای پیشبرد جنگ و نظامی‌گری، بهره‌برداران پرنفوذ از توسعه نظامی و منافع جنگ یا همان مجتمع نظامی ـ صنعتی و نیز صاحبان نفوذ دیگری که نفع مسلم‌شان در کسب و کار جنگ و توسعه نظامی‌گری است، هستند.

«دنیای سوفی»، «تاریخ مشروطه ایران» و «ایلیاد و اودیسه هومر» رتبه پنجم را در بین پرمخاطب‌ترین‌های این سامانه از آن انتشارات هرمس کرده است. «دنیای سوفی» به نروژی: Sofies verden یک رمان فلسفی اثر یوستین گردر نویسنده نروژی است که چاپ اول آن در سال ۱۹۹۱ میلادی در نروژ منتشر شد. داستان ایلیاد مربوط است به ربوده شدن هلن زن زیباروی منلاس یکی از چند فرمانروای یونان توسط پاریس پسر پریام شاه ایلیون (تروا). خواستگاران هلن با هم پیمان بسته بودند که چنانچه گزندی به هلن رسید شوی او را در مکافات مجرم یاری دهند. از این رو سپاهی بزرگ به فرماندهی آگاممنون و با حضور پهلوانانی چون آشیل اولیس آژاکس و... به سوی شهر تروا روانه گردید تا هلن را از پاریس بازپس گیرند.

ادیسه سرگذشت بازگشت یکی از سران جنگ تروا (ادیسیوس یا الیس) فرمانروای ایتیکا می‑باشد. در این سفر که بیش از بیست سال به درازا می‑انجامد ماجراهای مختلف و خطیری برای وی و همراهانش پیش آمده. در نهایت ادیسیوس که همگان گمان مینمودند کشته شده, به وطن خود باز گشته و دست متجاوزان را از سرزمین و زن و فرزند خود کوتاه می‑کند.

رتبه ششم پرفروش های هفته گذشته «سام» به واسطه فروش کتاب های دوره دو جلدی «استالین: دربار تزار سرخ»، «فرزند پنجم» و «ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد» از آن انتشارات ثالث شده است. نشر مرکز در طول این هفته در رتبه آخر قرار داشته و کتاب های «مادام بوآری»، «افسانه های ایتالیایی»، «از خاک به خاکستر» و «بیا تمومش کنیم» این انتشارات در طول هفته گذشته مخاطبان خاص خود را  داشته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 81886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رزیتا لاجوردی IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
    0 0
    به نام خدا با سلام به نظر من کتابهای دیگر پائولو زیباتر از ورونیکا هستن.مهدی شجاعی هم کتابهای خوبی دارد.