پلیس کوچک‌ترین میمون دنیا را لابه‌لای لباس‌های یک شهروند پیدا کرده و به یک مرکز کمک‌های اولیه در شیلی فرستاده تا تحت درمان قرار بگیرد. گونه بالغ این موجود کوچولو به زحمت 16 سانتیمتر طول دارد

بهنوش خرم‌روز: به نظر شما هم این عکس شبیه به عکس موجودات افسانه‌ای و غیرواقعی است؟ خب، نیوساینتیست خبر مربوط به تصویر این میمون کوچولو را با این جمله شروع کرده است:‌ این یک موجود خیالی مربوط به قصه‌ها نیست!

 

این تصویر متعلق به کوچک‌ترین میمون دنیا است: بوزینه کوتوله. این میمون‌ها در بزرگسالی تنها 14 تا 16 سانتیمتر طول دارند و وزنشان به سختی تنها به 120 گرم می‌رسد. در واقع این بوزینه‌های کوچولو یکی از کوچک‌ترین گونه‌های پستانداران یافت شده روی زمین هستند.

گفته می‌شود که آن‌ها در جنگل‌های بارانی آمریکای جنوبی یافت می‌شوند، ‌البته این یکی که در این تصویر می‌بینید لابه لای لباس یک شهروند پرویی پیدا شده و پلیس آن را ضبط کرده است.

حالا این موجود کوچولو در یک مرکز کمک‌های اولیه و توانبخشی در یکی از شهرهای شیلی نگهداری می‌شود تا سلامتی خود را به دست بیاورد. به گفته محققین، این گونه نادر، در خطر انقراض قرار دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 81927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عاطفه IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۸
    4 1
    خیلی خوشگله