گزارش عجیبی از عمل خارج کردن غده دوکیلویی در ریه زن جوان/ عکس

ایسنا نوشت: در یک عمل جراحی نادر، توموری به‌اندازه دو کیلوگرم از ریه زنی باردار در مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس خارج شد.

یک فوق تخصص ریه و متخصص داخلی در ارتباط با خروج توموری به‌اندازه ۲ کیلوگرم از ریه زنی باردار اظهار کرد: بیمار، یک خانم جوان ۳۳ ساله و حدود ۳۴ هفته باردار بود که با علائم تنگی نفس، سرفه و درد در قفسه سینه به مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) مراجعه کرد.

وحید دهستان با اشاره به اینکه در معاینات بالینی و بررسی اولیه از جمله سونوگرافی ریه، احتمال وجود تومور ریه مطرح‌شده بود، اظهار کرد: به‌منظور اقدامات تکمیلی، عکس از قفسه سینه و سی‌تی‌اسکن انجام و پس از نمونه‌برداری از طریق پوست، وجود تومور محرز شد.

دهستان اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود که تنگی نفس بیمار شدیدتر شده بود، به‌سرعت کمیته‌ای جهت ختم بارداری بیمار تشکیل و ختم بارداری به روش سزارین تا ساعت 5 بامداد انجام و نوزاد پسر متولدشده با سلامت کامل جسمی ترخیص شد و بعدازآن، بیمار در لیست عمل برداشتن تومور قرار گرفت.

همچنین فوق تخصص جراحی توراکس نیز درباره این عمل جراحی گفت: انجام این عمل از حساسیت بالایی برخوردار بود، زیرا که تومور به حدی در ریه بیمار رشد کرده بود که آئورت و قلب را به‌طرف مقابل فشار داده بود.

سید حسام‌الدین بنی‌هاشمی افزود: لذا انجام این عمل با توجه به‌اندازه تومور و اینکه تومور از داخل به دیافراگم نیز چسبیده بود با ریسک بالا و احتمال خونریزی شدید همراه بود که در نهایت با همکاری تیم بیهوشی و اتاق عمل، این عمل با موفقیت انجام و توموری به‌اندازه ۲ کیلوگرم از ریه سمت چپ خارج و نمونه جهت بررسی به پاتولوژی ارسال شد.

وی با بیان اینکه در عمر 27 ساله پزشکی خود با چنین توموری مواجه نشده بودم و برای انجام این عمل با دوستان پزشک خود در کشور و همچنین کشورهای دیگر مکاتبه تا با آمادگی و اعتماد به نفس کامل همراه با آگاهی این عمل انجام شود، اضافه کرد: در این عمل از طریق قفسه سینه یک‌دنده برداشته شد تا قفسه سینه به‌صورت کامل باز و با تمهیدات لازم عمل با موفقیت انجام شد.

دکتر بنی‌هاشمی در پایان گفت: در حال حاضر بیمار در وضعیت مطلوب به سر می‌برد و به بخش انتقال داده‌ شده است.

45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 820677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    26 0
    خدا رو شکر.. کاش همه بیماران با سلامتی به خونه هاشون برگردن... خدا به پسر کوچک این خانم رحم کرد.
  • GB ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    0 0
    جناب دکتر بنده در این مورد مقاله ای با کیسهای متعدد اماده چاپ دارم.حتی در شیرخوارگی هم عمل کرده ام.توده ای که خارج کردم از سینی روی میز بررگتر بوده است و برای این مقاله و تعریف این نوع توده ها کرایتریای تشخیصی وضع کرده ام
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    2 0
    دمشون گرم
  • کامران IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    3 0
    دکتر جان خدا خیرت بده، خسته نباشی. احسنت...