۳ نفر
۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
خسته نباشی آقای وطن امروز!

24آنلاین نوشت: روزنامه وطن امروز به صاحب‌ امتیازی مهرداد بذرپاش (از معاونان احمدی‌نژاد) تیتر یک خود را با عنوان «نه خسته» به گزارشی از سفرهای استانی رئیس‌جمهوری در دولت دوازدهم اختصاص داده و مدعی کاهش چشمگیر سفرهای استانی حسن روحانی در دولت دوازدهم شده است؛ وطن امروز در این گزارش می‌نویسد در طول دولت دوازدهم، رئیس‌جمهور تنها سه سفر استانی داشته است.

با این حال فارغ از بعضی نگاه‌های سیاسی و جناحی، ذکر چند نکته درباره این گزارش وطن امروز، ضروری به نظر می‌رسد؛

نکته اول آنکه حسن روحانی در طول چهار سال دولت یازدهم به تمام استان‌های کشور سفر کرد به طوری که بعضی از استان‌ها نیز بیش از یک بار میزبان رئیس‌جمهوری بود.
نکته دوم اینکه، در دولت دوازدهم نیز که روزنامه وطن امروز مدعی می‌شود تنها سه سفر استانی به سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی انجام شده، سفرهای رئیس‌جمهوری بیش از آن چیزی است که در آمار غلط این روزنامه اعلام می‌شود.

سفر به بندرعباس برای افتتاح چند طرح عمرانی در سال گذشته،‌ سفر به کوهبنان و راور در بهمن ۹۶ برای دیدار با زلزله‌زدگان، بازدید از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در آبان ۹۶، سفر به استان‌های بوشهر و هرمزگان در تابستان علاوه بر سفر به استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی است که وطن امروز اساسا آن‌ها را سفر استانی محسوب نکرده تا با عددسازی‌های نادرست دست به گمراه کردن افکار عمومی بزند.
نکته سوم در مورد نگاه روزنامه مهرداد بذرپاش -که از یاران مورد علاقه محمود احمدی‌نژاد محسوب می‌شد- این است که اساسا سفرهای دولت از نظر این روزنامه،‌ همان چیزی است که با سبک و سیاق دولت نهم و دهم برگزار می‌شد که در آن کاروانی بزرگ از همراهان و نزدیکان دولتی‌ها با بودجه بیت‌المال برای پوشش تبلیغاتی تحت عنوان سفرهای استانی، چند روز را در شهرهای مختلف سر می‌کردند و وعده‌هایی محقق‌نشدنی را به مردم ارائه می‌دادند. هر چند سبک سفرهای پرهزینه و پر تعداد دولت نهم و دهم،‌ به سفر نیویورک هم سرایت کرد و کاروانی از دولتی‌ها و نزدیکان محمود احمدی‌نژاد و خانواده‌هایشان با بودجه دولت راهی آمریکا شدند. از این جهت،‌ سفرهایی بدون هزینه‌های گزاف و همراهان فراوان در دولت یازدهم و دوازدهم اساسا از نظر وطن امروز، سفر استانی تلقی نمی‌شود چون به زعم آن‌ها دیگر نمی‌توان از آن سفرها بهره‌برداری‌های رسانه‌ای کرد.
نکته چهارم آنکه، وطن امروز به سفرهای کم استانی دولت در ۶ ماهه اخیر اشاره می‌کند، اما فراموش می‌کند که دولت پس از خروج آمریکا از برجام، صیانت از دستاورد ملی توافق هسته‌ای، تحقق منافع ملی و در نهایت حفظ جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی را مهمتر از نمایش‌های تبلیغاتی به سبک دولت‌های نهم و دهم می‌دانست. برای یادآوری این موضوع، گزارش «وطن امروز» خودش اعتراف دارد که روزهای شلوغ رئیس‌جمهور در عرصه بین‌المللی سفرهای متعددی را برای او به همراه داشت؛ سفر به ترکیه در اردیبهشت برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، سفر به چین در خرداد برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، سفر به سوییس در تیرماه، سفر به اتریش برای رایزنی با مقام‌های اروپایی و بررسی راهکارهای حفظ برجام در تیرماه، مردادماه سفر به قزاقستان برای شرکت در پنجمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر و سفر به نیویورک در مهرماه برای شرکت در هفتادوسومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بخشی از روزهای پر کار رئیس‌جمهوری در ۶ ماه اخیر است.
نکته پنجم آنکه طبیعی است وطن امروز که صاحب‌امتیاز آن یکی از یاران احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم محسوب می‌شد، بیش از هر چیز بر گزینه‌ای به نام سفرهای استانی تاکید داشته باشد چرا که در دولت‌ مورد تایید آن‌ها، اساسا دستگاه دیپلماسی رویکرد تعامل با دنیا را کنار گذاشته بود تا دولت در انزوایی بین‌المللی به سر برد و جز چند کشور معدود، دیگر دعوتی برای سفر خارجی و انجام گفت‌وگوهای دیپلماتیک نداشته باشد.
نکته آخر آنکه منافع جناحی و گروهی در راستای تخریب دولت با اهداف موردنظر این روزنامه آنقدر در اولویت قرار دارد که یک روز قبل از اربعین حسینی و در حالی که تیتر و عکس اکثر روزنامه‌ها و رسانه‌ها این رویداد باشکوه را پوشش داده‌اند،‌ «وطن امروز» صفحه یک خود را به ارائه گزارشی نادرست، سوگیرانه و مبتنی بر منافع جناحی اختصاص می‌دهد. از این جهت می‌توان تیتر یک وطن امروز را خطاب به خودشان گفت: «نه خسته» آقای وطن امروز.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 820847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
    25 3
    وعده های تحقق نیافتنی رو خوب اومدی. البته در سالهای اخیر هم کم نشنیدیم
  • من IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
    13 3
    احمدی نژاد خرج الکی روی دست ملت می گذاشت. وقتی قرار نیست پروژه ای افتتاح شود رییس جمهور چرا باید به آن استان برود؟ خیلی از موقع ورزا به استان ها می روند و بر اساس درخواست استانداری ها نسبت به مشکلات هر منطقه برای سفر برنامه ریزی می شود. مگه مردم پولشان را از سر راه برداشته اند؟گمانم بذرپاش هم در این سفرها احمدی نژاد را همراهی می کرده که حالا ناراحته.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
    13 1
    این سفر ها برای مردم اگه اب نداشت برای سفره نزدیکان که حسابی نون داشت