آغاز مسابقات والیبال ساحلی کارگران در گنبدکاووس

 ایرنا نوشت: نخستین دوره مسابقات والیبال ساحلی کارگران کشور انتخابی تیم ملی باحضور 13 تیم از 11 استان به میزبانی شهرستان گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان آغاز شد.

 در این مسابقات که از صبح امروز جمعه در دو زمین والیبال ساحلی مجموعه ورزشی کارگران گنبدکاووس آغاز شده و تا فردا ادامه دارد، تیم های شرکت کننده درسه گروه سه تیمی و یک گروه چهار تیمی با یکدیگر به رقابت می پردازند.
بر اساس اعلام کمیته برگزاری این مسابقات، تیم های شرکت کننده از استان های گیلان، مازندران، یزد، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، سمنان، آذربایجان شرقی، تهران، قزوین و سه تیم از گلستان هستند که از هر گروه دو تیم به مرحله تک حذفی راه یافته و در این مرحله تیم های برنده به مرحله نیمه نهایی و نهایی راه پیدا می کنند .
در گروه یک این مسابقات تیم های گیلان، یزد، خراسان جنوبی و سمنان، در گروه دوم تیم های آذربایجان شرقی، گلستان دو، خراسان رضوی، در گروه سوم تیم های تهران، قزوین، مازندران و در گروه چهارم تیم های گلستان یک و دو و خراسان شمالی حضور دارند. 
بر اساس نتایج بازی های انجام شده تا لحظه ارسال خبر، از گروه یک، تیم سمنان با نتیجه دو بر یک گیلان را برد و از گروه سوم نیز تیم تهران با نتیجه دو بر صفر قزوین را شکست داد.
دبیر انجمن والیبال کارگران کشور درحاشیه این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از این مسابقات که برای نخستین بار برگزار می شود، بها دادن به ورزش والیبال ساحلی کارگران است که گلستان و گنبدکاووس از قطب های مهم این رشته ورزشی محسوب می شوند.
حمید حق بین افزود: به دلیل اهمیت رشته والیبال ساحلی در گلستان و گنبدکاووس از این استان سه تیم در این دوره از مسابقات حضور دارند اما تنها یک تیم آنان در رنکینگ کشوری محاسبه می شود.
وی اضافه کرد: از بازیکنان و تیم های برتر این دوره از مسابقات، اعضای تیم ملی کارگران جمهوری اسلامی به مسابقات المپیک کارگران جهان که تیرماه 98 در کشور اسپانیا برگزار می شود، انتخاب و اعزام می شوند. 
حق بین گفت: براساس اعلام کمیته برگزاری مسابقات جهانی، محدودیتی در اعزام تیم از یک کشور نیست و فدارسیون والیبال کارگری کشورمان نیز در نظر دارد تا سه تیم مستقل به این مسابقات اعزام کند.
وی تصریح کرد: بر این اساس یک تیم در قالب ملی و دو تیم استانی که تمایل به شرکت داشته باشند، درصورت توانمندی به مسابقات جهانی اعزام می شوند.
46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 821505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =