۱۳ نفر
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
یکه‌تازی خواننده‌ای با ریشه‌های پارسی در سینمای آمریکا

فیلم زندگینامه فردی مرکوری خواننده سرشناس هفته گذشته پرفروش‌ترین اثر سینمای جهان بود و با فروش ۵۰ میلیون دلاری گیشه را تسخیر کرد.

مریم صدرالادبایی: سینمای جهان در هفته گذشته دو فیلم پرفروش روی پرده داشت که موضوع آن‌ها موسیقی و ستاره‌های موسیقی بود. در «حماسه کولی» زندگی فردی مرکوری روایت می‌شود و لیدی گاگا در «ستاره‌ای متولد شده است» موسیقی را روی پرده سینِما برد.

فردی مرکوری با «حماسه کولی» گیشه را تسخیر می‌کند

زندگینامه فردی مرکوری در فیلم «حماسه کولی» علاقه‌مندان این خواننده و دنیای موسیقی را به سالن‌های سینِما کشاند. این فیلم در هفته گذشته با فروش ۵۰ میلیون دلاری در آمریکای شمالی افتتاح شد.

در این فیلم نقش فردی مرکوری خواننده مشهور را که ریشه‌اش به پارسیان هند بازمی‌گشت، به رامی مالک بازیگر سریال «آقای روبات» سپرده‌اند.

«حماسه کولی‌» در دیگر کشورها هم اکران موفقی داشت و گیشه بین‌اللمل را با فروش ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری در اختیار گرفت. به این ترتیب فروش زندگینامه فردی مرکوری خیلی زود در سراسر جهان به مرز ۱۵۰ میلیون دلار نزدیک شد.

دیزنی طعم شکست را می‌چشد

در هفته‌ای که فیلم‌های با تم موسیقی یکه‌تازی می‌کنند، در یکی از موارد نادر سال‌های اخیر یکی از فیلم‌های کمپانی دیزی افتتاحیه‌ای بی‌رونق داشت. فیلم «فندق‌شکن و چهار قلمرو» که با هزینه ۱۲۵ میلیون دلاری ساخته شده است، در افتتاحیه به فروش ۲۰ میلیون دلاری بسنده کرد.

این میزان فروش در افتتاحیه برای اثری پرهزینه از کمپانی دیزنی بی‌سابقه است. البته دیزنی که ۳۰ درصد بازار سینِما را در اختیار دارد از عهده جبران این چنین زیانی برمی‌آید. این فیلم با این میزان فروش باز هم توانست رتبه دوم پرفروش‌های هفته را از آن خود کرد. «فندق‌شکن» داستانی درباره کریسمس دارد و اقتباسی سینمایی از اپرایی مشهور و داستانی کوتاه درباره دختر بچه‌ای است که در رویدادی حیرت‌انگیز عروسکش زنده می‌شود.

در این اثر پرهزینه سینمایی کیرا نایتلی، مکنزی فوی و یوجین دربز کنار بزرگانی چون هلن میرن و مورگان فریمن جلوی دوربین رفته‌اند. «فندق‌شکن»‌ خارج از مرزهای آمریکا فروش بهتری داشت و از اکران در ۴۵ کشور به فروش ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد.

دیگر پرفروش‌ها

به غیر از «حماسه کولی» که گیشه جهانی را تسخیر کرد، هفته پیش فیلم «هیچکس احمق نیست» با بازی تیفانی هدیش نیز برای نخستین بار روی پرده رفت و به سومین فیلم پرفروش گیشه تبدیل شد. ووپی گلدبرگ، مایکل بروکس و تایلر پری دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند که درجه‌بندی سنی آن برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است.

در این میان فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» در چهارمین هفته اکران به فروش ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری دست یافت. مجموع فروش این اثر در سراسر جهان به مرز ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

از آنجا که هنوز زیاد از هالووین فاصله نگرفته‌ایم، حضور فیلم ترسناک «هالووین» در میان پرفروش‌ها طبیعی است. این فیلم نیز در سومین هفته اکران به فروش ۱۱ میلیون دلاری بسنده کرد. فروش جهانی «هالووین» تا اینجای کار ۲۲۹ میلیون دلار است.

نام فیلم

فروش هفتگی (میلیون دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه

(میلیون دلار)

حماسه کولی

Bohemian Rhapsody

۵۰

۵۰

۵۲

فندق‌شکن و چهار قلمرو

Nutcracker And The Four Realms

۲۰

۲۰

۱۲۵

هیچ‌کس احمق نیست

Nobody's Fool

۱۴

۱۴

۱۹

ستاره‌ای متولد شده است

A Star is Born

۱۱.۱

۱۶۵.۶

۳۶

هالووین

Halloween

۱۱

۱۵۰.۴

۱۰

ونوم

Venom

۷.۹

۱۹۸.۷

۱۰۰

کوچک‌پا

Smallfoot

۳.۸

۷۷.۵

-

هالووین تسخیرشده

Goosebumps 2: Haunted Halloween

۳.۷

۴۳.۸

۳۵

قاتل شکارچی

Hunter Killer

۳.۵

۱۳

-

نفرتی که می‌پراکنی

The Hate U Give

۳.۴

۲۳.۵

۲۳

منبع: هالیوودریپورتر / ۴ نوامبر

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 822658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =