۰ نفر
۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰
تعرض به بزرگان حوزه و شیعه

هادی انصاری: با آیة الله العظمی سید محمدجواد علوی _بروجردی دامت برکاته بیش از دو دهه است که معاشرت دارم و مستقیم و غیر مستقیم از دروس و مباحث خصوصی تا سخنرانی های علمی و ارزشمندشان در همایش ها و مجالس دینی در داخل و خارج کشور استفاده کرده و بهره برده ام . سفرهای متعددی را توفیق داشته ام که در رکاب ایشان ودر کنارشان باشم.

از آنجا که به علت  شرایط خاص خانوادگی و جایگاه مرحوم پدرم ،  شهید آیة الله  انصاری ، از دوران نوجوانی وجوانی با بیوت  مراجع وشخصیت آنان از نزدیک آشنا بوده واز توفیقاتی که از آن همواره بهره برده ام ، رخدادها ورویدادهایی است که با بیوت مراجعی همچون آیات عظام سید محسن  حکیم ، سید هادی  میلانی ، سید ابو القاسم  خویی ، سید محمود  شاهرودی ، شهید سید محمد باقر  صدر ، مرحوم امام  خمینی ، بیرونی مرحوم سید عبد الهادی  شیرازی ودرک اندک زمانی از حیات معظم له ، مرحوم آیة الله العظمی  روحانی ونیز ارتباط نزدیک خود با مراجع بزرگوار کنونی که هر کدام اسطوانه ای برای  حوزه وشیعه واسلام بشمار آمده ومی آیند ، همه وهمه ضمن داشتن تاریخی شفاهی از حالات وویژگیهای این بزرگان ، مرا همواره شیفته اخلاق ورفتار وتواضع وبزرگ منشی این رموز شیعه واسلام قرار داده که گاه برخی ناملایماتی را در حوزه ویا جامعه خود نظاره می کنم ، تردید ندارم که روح وسلولهای این بزرگان از این رخدادها به رنج آمده وهیچگاه نمی تواند همسو با این دیدگاهها ی بیمار گونه باشد!!
از آنجا که معتقدم ، درختی که بار دارد مورد حمله قرار می گیرد ، اغلب این مطالب و نامهربانی های موجود که گاه متاسفانه از جنس خودی ها می باشد را حمل بر عدم شناخت از روحیه این بزرگان و رموز شیعه می پندارم.
در این چند مدت اخیر شاهد  هجمه های مغرضانه به شخصیت ها و سرمایه های  حوزه و جامعه شیعه و نه بلکه مسلمانان را داشته وداریم که باید اذعان نمایم ، از سوی  دشمنان دانا ،مطرح شده و ناخودآگاه ، افراد ناآگاه نیز ندانسته بدان دامن می زنند.
پس از تعرض به بزرگان حوزه وشیعه ، چند روزی است متاسفانه ، دشمن ،تیغ تیز خود را به سوی حضرت آیة الله  علوی بروجردی نشانه رفته است که تردید ندارم ، این گونه اظهارات وحملات ، هیچگونه تاثیر سویی نداشته ، بلکه جامعه ومردم را به سوی او  متوجه می نماید که این چه شخصیتی است که دشمن ، این بار رو به سوی او آورده است !!!
ارتباط بیش از دودهه اینجانب با این شخصیت بزرگوار را چنین عنوان می نمایم :
 
ایشان دارای  شخصیت علمی و اخلاقی   ممتاز و مهذب و  متواضع و متخلق به همه صفات پسندیده اخلاقی است و از امیدهای مسلم آینده  مرجعیت شیعه می باشند و مورد اقبال  شیعیان داخل و خارج هستندبسیار بدیهی است که از تیر کین خناسان و بدخواهان اساس دین و مرجعیت در امان نباشند .
   
وقتی متون منتشره در مخالفت با مرجعیت ایشان را میخوانم یاد سخن   عبرت آموزی  از  امام راحل قدس سره الشریف می افتم که در پاسخ  نامه ای از مرحوم سید احمد آقا به فرزندش  با این مضمون پند میدهد و توصیه میکند که ؛
 " تازمانی که  در راه خدا منشاء اثر هستی از کینه و تهمت و بدگویی حسودان و بدخواهان  در امان نخواهی بود و اگر دیدی در امان هستی بدان در راه خدا منشاء اثر نیستی. !
حال این سید بزرگوار و از خاندانی بزرگوار که آراسته به علم و تقوی و فضیلت و مردم داری و حسن خلق و دیدگاه های بلند و زمان  شناس  و جهان بین و به معنای  واقعی عالم به زمان است ،  مورد هجمه و بدگویی  حسودان و حقودان قرار میگیرد  چون در راه خدا و دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام  منشاء اثر در ایران و جهان است .
   
اگر منشاء اثر نبود با او کاری نداشتند .
  
بحث دیگر این است که مرجعیت ،یک امر  الهی و سماوی است و بدست  بشر رقم نمیخورد ، اگر خداوند این رسالت را بر دوش فقیهی شایسته  گذاشت  با مخالفت بدخواهان  تضعیف نمیشود و اگر اراده خداوند تعلق نگیرد با هزار کرور تبلیغ و حمایت و درهم و دینار، آن مرجعیت آنکه خدا نخواهد ، نخواهد گرفت و  راه به بجایی نخواهد برد.
  
بدخواهان مراجع عظام  فقط عرض خود می برند و زحمت مومنان می دارنداللهم احفظ علمائنا بحق امام زماننا.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 823233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =