بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سالگرد سی‌امین سال پیروزی انقلاب اسلامی پذیرای چهار فیلم در حوزه سینمای دفاع مقدس است

در جشنواره فیلم فجر امسال شاهد حضور چهار فیلم «اخراجیها ۲»، «کودک و فرشته»، «آنسوی رودخانه» و « به کبودی یاس» خواهیم بود. به گزارش خبرنگار خبر آنلاین، بیشک اخراجیها ۲ به کارگردانی مسعود ده نمکی جنجالیترین فیلم از این جمع خواهد بود. فیلمی که قرار است سر نوشت قهرمانان اخراجیها 1 را این بار در اردوگاههای اسرا در عراق پیگیری کند. ده نمکی در این فیلم نیز به مانند قسمت اول آن جمعی از بازیگران مطرح و شناخته شده سینما را گرد هم آورده تا بازهم بتواند در در جشنواره فجر و سپس در اکران عمومی رکوردشکن شود. او در این فیلم علاوه بر استفاده از اکبر عبدی، امین حیایی، محمدرضا شریفینیا و... از چهرههایی چون جواد رضویان، شیلا خداداد، مهراوه شریفینیا و... بهره برده است. علاوه بر این در این قسمت دوم این فیلم دهنمکی نبود مجید سوزکی را که در قسمت اول به شهادت رسید را با شخصیت جدیدی به نام «فرهاد کاوازاکی» پر کرده است. حسام نواب صفوی ایفاگر این نقش است. نقشی که پیش از این از محمدرضا فروتن و بهرام رادان به عنوان بازیگر آن نام برده میشد. فیلمبرداری این فیلم همزمان با عید قربان به پایان رسید و هم اکنون مراحل تدوین آن در حال انجام است. دهنمکی فیلمبرداری اخراجیها 2 را در سه مرحله انجام داد. بخش اول مربوط به صحنههای شهری و هواپیماربایی بود و بخش دوم صحنههای اردوگاه را شامل میشد، بخش پایانی فیلم هم به بخشهای جنگی اختصاص داشت

 

در این برای اولین بار برای صحنههای جنگی از تروکاژهای کامپیوتری استفاده شده که تاکنون حدود 40 درصد از این کار توسط رضا فخاریه به پایان رسیده است. اخراجیها2 را حبیبالله کاسهساز تهیه میکند و شرکت سینمایی هدایت فیلم هم پخش آن را برعهده دارد. قرار است این فیلم نوروز 88 اکران شود.

دیگر فیلم حوزه دفاع مقدس جشنواره بیست و هفتم فیلم سینمایی «کودک و فرشته» است. این فیلم نخستین ساخته سینمایی مسعود نقاشزاده است. او در این فیلم بر اساس فیلمنامهای از محمدرضا گوهری به روایت روزهای آغازین جنگ در خرمشهر و سقوط این شهر پرداخته است. فیلمبرداری این فیلم در خرمشهر و شهرهای جنوبی انجام شده و در حال حاضر محمدرضا موئینی تدوین آن را انجام میدهد. همزمان با تدوین، کارن همایونفر نیز مشغول ساخت موسیقی متن فیلم است. کودک و فرشته محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و سیما فیلم است که تهیه آن را حسن کلامی بر عهده داشته است.

عباس احمدی مطلق که فیلم پرفروش و کمدی «رفیق بد» را در کارنامه خود دارد دیگر فیلم دفاع مقدسی جشنواره امسال را ساخته است. این فیلم «آن سوی رودخانه» نام دارد که احمدی آن را با حضور بازیگران ایرانی و عراقی احمد ساعتچیان، رضا مولایی، رزاق رادان و حازم شاهین ساخته است. فیلمنامه این فیلم را عباس احمدی به اتفاق مهشاد مخبری به نگارش در آورده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: تنها شاهد سفر پرمخاطره سه نفر که از کارزاری سخت جانبهدر بردهاند، دوربین فیلمبرداری خبرنگاری است که در جست‌وجوی یافتن حقیقی فراموش شده است.این فیلم را منوچهر محمدی تهیه و تولید کرده است.

«آن سوی رودخانه» که فیلمبرداری آن در شهرهای کرمان، اصفهان و تهران انجام شده مدتی است که با طی کردن آخرین مراحل فنی آماده نمایش شده است.

«به کبودی یاس» به کارگردانی جواد اردکانی چهارمین فیلم دفاع مقدسی جشنواره بیست و هفتم است. اردکانی در فیلم جدید خود به روایت زندگی سردار شهید برونسی پرداخته که با روایت زندگی او بخشی از تاریخ دفاع مقدس از جمله عملیاتهای خیبر و بدر را به تصویر میکشد. بخشهای شهری این فیلم در مشهد مقدس جلوی دوربین رفته و بخشهای جنگی فیلم هم که حدود 40 درصد از پروژه را شامل میشود هم قرار است در شهرک سینمایی دفاع مقدس جلوی دوربین برود

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =