غارت ایستگاه کتاب  توسط دوره‌گردهای بجنوردی !

ایرنا نوشت: معاون فرهنگی شهرداری بجنورد گفت: دوره گردها ۱۰ هزار جلد کتاب در ایستگاه کتاب رایگان این شهر ۲۱۰ هزار نفری را به سرقت بردند.

محمد موفق اظهار داشت: طرح ایستگاه کتاب رایگان به منظور تشویق هر چه بیشتر مردم به مطالعه، سال ۹۵ به صورت پایلوت در چهار راه مخابرات بجنورد راه اندازی شد.

وی افزود: بر اساس این طرح، مردم می توانستند کتاب های این ایستگاه را برای مطالعه و استفاده بیشتر با خود ببرند و بعد از مطالعه دوباره به ایستگاه بازگردانند.
موفق با اشاره به تجهیز این ایستگاه به کتاب های جدید که بیشتر با محتوای آموزش های شهروندی بود، گفت: در این بازه زمانی حدود ۸ هزار جلد کتاب در این ایستگاه ها توسط شهرداری گذاشته شد.

وی افزود: این در حالی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی استان و همچنین از سوی شهروندان هم افزون بر دو هزار جلد کتاب در این ایستگاه قرار داده شد.
معاون فرهنگی شهرداری بجنورد یادآور شد: با گذشت بیش از یک سال از راه اندازی این ایستگاه ابتدا حدس زده می شد که کتابها توسط مردم برده شده و در حال مطالعه هستند، اما گزارش هایی از سرقت کتاب ها توسط دوره گردها دریافت شد.

وی اظهار داشت: در نتیجه بررسی های انجام شده و بررسی دوربین های شرکت مخابرات استان مشخص شد دوره گردها در زمان های خلوت و گاهی یک ساعت بعد از تجهیز ایستگاه، این کتاب ها را برداشته و با قیمت ۱۴ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم به فروش می رسانند.

معاون فرهنگی شهرداری بجنورد افزود: این ایستگاه ها قرار بود در مناطق مختلف پرتردد شهر از قبیل چهار راه ۱۷شهریور، باسکول، فردوسی، میدان دفاع مقدس و آزادگان برای استفاده عموم راه اندازی شود ولی به علت سرقت کتابها ناموفق ماند.

۶۰ باب کتابخانه عمومی در استان خراسان شمالی فعال است که ۴۰ هزار نفر عضو فعال دارد.
۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 824009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    3 2
    چقدر جالب
  • US ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    8 0
    مگر چند نفر هستند چند تا از انها و خریداراهایشان را بگیرید حساب دست بقیه میاد
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      0 0
      خرج مواد مخدرشون شده