روایت خجسته از آسیب‌های روحی و روانی شدید به کارمندان گمرک/ افشاگری‌ درباره کشف تخلفی بزرگ

ایلنا نوشت: رئیس هیات پارلمانی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: گمرک به عنوان یکی از مهمترین رکن‌های اقتصادی کشور باید از بحران کهنه نجات پیدا کند.

امیر خجسته، رئیس هیات پارلمانی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همراه با جمعی از نمایندگان، اعضای کمیسیون مجلس و هیاتی از کارشناسان که به استان هرمزگان سفر کرده بود، در نشست با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: عدم نظارت بر گمرک می‌تواند سرنوشت کشور را مورد مخاطره جدی قرار دهد در همین خصوص به طور مثال واردات بی‌رویه و قاچاق کالا و البسه که با اظهارنامه سنگ از کشور مبدأ و به قصد ترانزیت به قزاقستان از گمرکات کشور برای عبور وارد می‌شد، در بین راه پارچه وارداتی در کشور تعویض و سنگ جایگزین آن برای قزاق‌ها ارسال می‌شد که با گذشت سه سال به طور اتفاقی توسط بازرسان کشف شد که اینگونه اقدامات نسنجیده منجر به تعطیلی ۳۶۰ هزار شغل در صنعت نساجی کشور شده بود. 

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اضافه کرد: مشکلات عدیده در گمرک و در قاچاق کالا منحصرا به کارمندان گمرک برنمی‌گردد بلکه از ثبت سفارشات غیر قانونی و ضعف در وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و در اغلب موارد گمرک براساس مستنداد موجود اقدام به عمل به قانون کرده بود، بی‌خبر از آنکه شروع تخلف در جای دیگری است. 

وی با بیان اینکه افراد دانه درشت و ذینفوذ با تخلفات غیرقانونی خسارت به کشور و نظام تحمیل کرده‌اند، اظهار داشت: مجموعه تخلفات از اقدامات نادرست وزارت صمت بوده که امیدواریم با وعده وزیر جدید صمت زمینه مرتفع شدن فساد و تخلفات فراهم خواهد شد. 

خجسته با بیان اینکه این سفر به معنای مچ‌گیری از گمرک نیست، تصریح کرد: مجموعه تخلفات انجام شده آسیب‌های روحی و روانی شدیدی به کارمندان گمرک تحمیل کرده و فضای مسمومی در حیطه نظارتی و عملکرد کارمندان حاصل کرده است. 

وی ادامه داد: در کشور از ۱۶۲ گمرک موجود تنها سه دستگاه ایکس‌ری برای نمایان شدن جزئیات کانتینرها نصب و راه‌اندازی شده و این دستگاه ها با بررسی‌های انجام شده مشهود و دقیق هم عمل نمی‌کنند.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 825454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =