عراقچی از ابتکارات تازه در سازوکار مالی اروپا خبر داد/ عکس

معاون سیاسی وزیر امور خارجه از طراحی ابتکارات جدیدی در خصوص سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا (اس پی وی) خبرداد و گفت: مذاکرات کارشناسی با اروپایی ها در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  عراقچی در حساب توئیتری خود نوشت: دیروز و امروز با مدیران سیاسی و مذاکره کنندگان هسته ای انگلیس و فرانسه دیدارهای خوبی در تهران داشتم. اراده سیاسی اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی برای حفظ برجام همچنان جدی است.ابتکارات جدیدی در خصوص اس پی وی در حال طراحی است و مذاکرات کارشناسی ما با آنها ادامه دارد.


 طرح سازو کار ویژه مالی اتحادیه اروپا طرحی است که در نشست وزیران خارجه ایران و 1+4 در حاشیه هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد رونمایی شد. شرکای برجام قرار است از طریق این سازوکار ویژه راهکارهای تداوم همکاری اقتصادی ایران با شرکت ها و بنگاه های را فراهم کنند با این حال این سازوکار ویژه با پیچیدگی های فنی و حقوقی مواجه شده و آمریکا هم برای جلوگیری از اجرایی شدن این طرح به کشورهای اروپایی فشار وارد می کند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    3 0
    بزک نمیر بهار میاد
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    3 0
    عراقچی از حال خودش هم برامون بگه! راستی حال داداشش چطوره؟ اوضاع و احوالش ردیفه؟
  • راوی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    0 6
    خوب چرا اقدام عملی نمی کند؟ اروپا فقط با خروج از برجام و ساختن بمب اتمی سر عقل خواهد امد.
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
    0 1
    جناب عراقچی شما برجام با ان همه ضربه مهلکی که به کشور زد مثبت ارزیابی میکنید وای به حال این هنوز چه دسته گلی اب دادید وهنوز چه چیز را به این اروپاییان منافق ودو رو فروخته اید انها تا باج نگیرن لبخند نمیزنن انهم لبخند تمسخر به ساده اندیشی شما