بیجار نیازمند تاسیس سیلوهای جدید است/ تنظیم سند توسعه کشاورزی کردستان

فرماندار بیجار گفت: باتوجه به ظرفیت بالای تولید گندم در شهرستان نیازمند احداث سیلوهای جدید هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بیجار، علی اکبر ورمقانی در جشن شکرگذاری گندم که با حضور مدیر کل جهادکشاورزی در محل سینما آزادی برگزار شد، اظهارداشت: جهادکشاورزی دستگاه تولیدی/ اقتصادی است که به چرخه اقتصادکشورخدمات شایانی ارائه می دهد.

وی بیجار را قطب کشاورزی استان کردستان و کشور خواند و اظهار داشت: شهرستان بیجارباتولید ۲۶۲ هزارتن گندم، رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است.

ورمقانی عنوان کرد: باتوجه به اینکه بیجارسهم عمده ای رادرتولیدگندم درچرخه کشاورزی کشور ایفامیکند،نیازمندتوجهی ویژه وحمایتی بیش ازپیش است.

این مقام مسول عمده ترین معضل بخش کشاورزی دیار گروس را تخصیص آب دانست واظهارداشت: باتوجه به اینکه بیشترین سطح کشت شهرستان بصورت دیم میباشد، افزایش سهم آب، از اهمیت بالایی برای رفع این مشکلات این حوزه  برخوردار است.
وی ادامه داد: تخصیص آب نه تنها در شاخه کشاورزی بلکه درحل بسیاری ازمسائل درسطح شهرستان میتواند تاثیرگذار باشد.
فرمانداربیجارگفت: باتوجه به اینکه بیجار قطب تولید گندم است تاسیس سیلوهای جدید باید مورد توجه ویژه قرا گیرد.

وی گفت: توسعه کشاورزی دارای کمترین اثرات مخرب زیست محیطی است که همزمان توسعه معادن می تواند بیجار  را در مسیر توسعه قرار دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان نیز در این مراسم از تولید ۲۶۳ هزار تن گندم توسط گندمکاران شهرستان بیجار در استان کردستان خبر داد.

خالد جعفری در جشن شکرگزاری برداشت گندم در شهرستان بیجار که در سینما آزادی برگزارشد، اظهار داشت: در سال جاری یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن گندم  درسطح  استان کردستان تولید شد و شهرستان بیجار  با تولید ۲۶۳ هزار تنی بالاترین سطح تولید را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص نرخ خرید گندم گفت: کیفیت بالای گندم در این منطقه باعث شد که این سازمان گندم را با نرخ بالاتر از آنچه که تعیین شده بود و با قیمت ۱۳۳۱ تومان خریداری نمایند.

جعفری با اعلام این خبر که مدیریت سد تلواردر اختیار استان کردستان قرار خواهد گرفت گفت: طی جلسه ایی باوزیر نیرو مدیریت سد تلوار در اختیار استان کردستان قرار گرفت و بخش عمده ای از آب سد تالوار به شهرستان بیجار و بخشی هم به استان زنجان تخصیص داده خواهد شد.

 جعفری از تنظیم چشم انداز توسعه بخش کشاورزی خبر دادو گفت: سند توسعه برای اولین بار در بخش کشارزی تنطیم شده است.

نگاه جهادی، لازمه توسعه کشاورزی شهرستان بیجار است

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی نگاه جهادی را لازمه توسعه بخش کشاورزی دیار گروس خواند و گفت: مساحت شهرستان بیجار ۱۶۵ میلیون هکتار است که ۵۰ میلیون هکتار آن قابل کشت می باشد و از این اراضی ۱۵ درصد زیر کشت قرا دارد  و۳۵ میلیون هکتار غیرقابل کشت باقی مانده است.

وی ادامه داد:  در سال جاری ۱۳ درصد گندم استان کردستان توسط شهرستان بیجار و کشاورزان این شهرستان تامین شده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ خرید تضمینی در طی سه سال گذشته هیچ گونه تغییری نداشته است درحالی که  بر اساس نرخ تورم باید تغییر کند.

کریمی با بیان اینکه محور اقتصاد شهرستان بیجار، بخش کشاورزی است گفت: بخش کشاورزی در شهرستان بیجار نیازمند نگاهی جهادی و کار گسترده می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 827134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =