علت مخالفت با حذف پروازهای چارتری/ سرنوشت افزایش نرخ بلیت هواپیما چه شد؟

تسنیم نوشت: معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: با حذف پروازهای چارتری مخالفیم و درخواست کرده‌ایم سیاست‌گذاری آن به سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری واگذار شود.

ولی تیموری با اشاره به اینکه نه تنها پیگیری موضوع افزایش نرخ بلیت هواپیما را رها نکرده‌ایم، بلکه همچنان با سازمان هواپیمایی در این مسیر همکاری داریم، اظهار داشت: در آخرین مذاکرات درحالی که سازمان هواپیمایی خواهان حذف پروازهای چارتری بود، ما با آن مخالف کردیم چون این پروازها را نیاز صنعت گردشگری می‌دانیم.

وی توضیح داد: وقتی مقصد جدیدی در گردشگری تعریف می‌شود که هنوز زیرساخت پروازی مناسبی ندارد، این پروازهای چارتر است که خلأ آن را پوشش می‌دهد. منتهی نظر ما این است که برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری پروازهای چارتر باید در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بخش خصوصی مرتبط با آن قرار گیرد.

تیموری درباره دیدگاه سازمان هواپیمایی درباره پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آن‌ها متقاعد شده‌اند که پروازهای چارتر زیان‌بخش است، درصورتی‌که ما از آن دفاع می‌کنیم و آن را بخشی از خدمات و زیرساخت گردشگری می‌دانیم. مشکل‌ساز شدن این پروازها به خاطر آن است که مدیریتش با یک سازمان (هواپیمایی) است و مصرف‌کننده و مسؤلیت آن با سازمان دیگری (میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) است، درحالی‌که اگر برنامه‌ریزی آن را به سازمان بسپارند می‌توان از آن به عنوان مزیت استفاده کرد.

وی تاکید کرد: ما با درآمد پروازهای چارتری کاری نداریم، منظورمان از این درخواست آن بوده، سایت‌گذاری مربوط به آن را دست‌کم مشترک با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام دهند، چون مصرف‌کننده آن در این بخش تعریف شده است.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 827523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =