اکرمی: در مقابل خدا مسئولیم تا اسلام را از آسیب‌ها حفظ کنیم/ اختلافات را با شکیبایی بپذیریم

باشگاه خبرنگاران نوشت: عضو جامعه روحانیت مبارز بر ضرورت مسئله وحدت میان مسلمانان تاکید کرد و گفت: آمریکا با اتحاد دنیای اسلام مخالف است.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، با تبریک هفته وحدت گفت: ما مسلمانان سرمایه‌های مشترک متعددی داریم که از جمله آن می‌توان به قرآن مجید قبله مسلمین، وجود رسول اکرم و ائمه اطهار اشاره کرد و ما باید از این سرمایه‌های مشترک به عنوان یک فرصت مناسب استفاده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت اهمیت وحدت در جهان اسلام تصریح کرد: باید  همه تلاش کنیم تا وحدت را میان شیعه و سنی برقرار کنیم و اینکه برخی مطرح می‌کنند با وجود اختلافات ایجاد شده میان مذاهب اسلامی وحدت امکان‌پذیر نیست، درست نیست چراکه ما مشترکات بسیاری داریم و قطعا می‌توانیم با یکدیگر وحدت داشته باشیم. در موارد اختلافی هم می‌توانیم باهم بحث و تبادل نظر داشته و اختلافات بین یکدیگر را با شکیبایی بپذیریم.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: در پاسخ به کسانی که می‌گویند ایران در صدد تقویت هلال شیعی و به دنبال شیعه‌گری است، باید بگوییم که ایران ۴۰ سال است که درصدد ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان است و سالهاست که همایش‌هایی همچون کنفرانس کشورهای اسلامی با محوریت وحدت در کشورمان برگزار می‌شود اما در هیچ یک از این همایش‌ها یک کلمه در این رابطه گفته نشده است که بیاییم سنی‌ها را شیعه کنیم و یا تنها به شیعه اهمیت بدهیم چراکه وقتی ما مشترکات متعددی داریم، اصلا نیازی به تاکید بر  موضوعات اختلافی نیست.

حجت‌الاسلام اکرمی با بیان اینکه دشمن درصدد حذف و هضم دنیای اسلام برآمده است، افزود: در چنین شرایطی باید به وحدت توجه کنیم و آن را مقدم بر فعالیت‌های دیگر بدانیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ارزیابی نقش تفرقه‌افکنانه آمریکا در جهان اسلام تصریح کرد: تلاش آمریکا برای اختلاف‌افکنی ذاتی است چراکه ذاتش اختلاف‌افکنی است و قرآن مجید هم به صراحت بیان می‌کند که دشمنان اسلام تا زمانی که مسلمین از دین‌شان روی برنگردانند از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنند. آمریکا با استقلال دولت‌های اسلامی، اتحاد دنیای اسلام و اقتدار مسلمانان مخالف است، در نتیجه روزی به وحدت ایراد گرفته و بر اختلافات سنی و شیعی تاکید کرده و در کنار آن داعش را تقویت می‌کند و این را بهانه‌ای برای سرکوب امت‌های مسلمان قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام اکرمی با تاکید بر وحدت میان امت‌های اسلامی تصریح کرد: ما در مقابل خداوند و اسلام مسئولیم تا دین اسلام را از آسیب‌ها حفظ و وحدت را میان مسلمانان را تقویت کنیم، این موضوعی که پیامبر اسلام (ص) بر آن تاکید داشتند و  باید طبق فرمایشاتشان عمل کنیم.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 828167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =