نیوزویک از اعتقاد عجیب و غریب ترامپ به اتحادیه اروپا پرده برداشت

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نیوزویک در گزارشی به بررسی انتقادهای همیشگی دونالد ترامپ از سیاست‌های اتحادیه اروپا پرداخت.

به نقل از نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر اتحادیه اروپا را بخاطر سیاست های تجاری آن هدف قرار داده و گفته است این نهاد با هدف آسیب زدن به آمریکا ایجاد شده است.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال ضمن تکرار تهدید خود به اعمال تعرفه بر واردات از اروپا, بار دیگر گفت اتحادیه اروپا را یک دشمن در حد و اندازه چین در نظر می‌گیرد.

ترامپ روز دوشنبه در مصاحبه با باب دیویس خبرنگار وال استریت ژورنال گفت: «تنها تفاوت میان چین و اتحادیه اروپا ابعاد و اندازه است. آنها با ما بسیار بد برخورد می کنند. آنها محصولات کشاورزی ما را نمی خرند. خودروهای ما را نمی خرند و کلا هیچ چیز نمی خرند ولی ما همه چیز به آنها می دهیم.»

ترامپ از زمان به قدرت رسیدن در آمریکا همواره از اتحادیه اروپا انتقاد کرده است. علی‌رغم اختلافات زیادی که آمریکا و اتحادیه اروپا در طول تاریخ این اتحادیه درباره سیاست های اقتصادی داشته‌اند ولی روابط میان بروکسل و واشنگتن عموما نزدیک بوده است. ولی ترامپ علنا گفته است اتحادیه اروپا یک رقیب است که به دنبال ضربه زدن به آمریکاست. وی در ماه ژوئیه اتحادیه اروپا را یک دشمن در عرصه تجارت نامید.

ترامپ در مصاحبه با وال استریت ژورنال از این هم فراتر رفت و گفت اتحادیه اروپا «با هدف ضربه زدن به آمریکا در عرصه تجارت ایجاد شد.»

ترامپ در کمپین های تبلیغاتی و نیز در دوره حضور در کاخ سفید، برای کاربرد زور در دستیابی به توافقنامه های تجاری با کشورهای دیگر از تهدید اعمال تعرفه استفاده کرده است و در این میان اتحادیه اروپا در میان اهداف وی قرار داشته است. در ماه ژوئیه ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا با ترامپ در واشنگتن دیدار کرد تا از وقوع جنگ تجاری تمام عیار میان دو قدرت اقتصادی واقع در دو سوی اقیانوس اطلس جلوگیری کند. دو طرف در نهایت توافق کردند به سمت دستیابی به رویکرد «تعرفه صفر» در بخش کالاهای صنعتی غیر از خودرو حرکت کنند.

یکی از گلایه های همیشگی ترامپ این بوده است که خودروهای اروپایی در آمریکا فروش خوبی دارند ولی خودروهای آمریکایی در اروپا فروش خوبی ندارند. ترامپ تعرفه های وارداتی را علت این عملکرد نامناسب خودروسازهای آمریکایی در اروپا معرفی می کند و این واقعیت را ظاهرا نادیده می گیرد که مصرف کنندگان اروپایی نیاز چندانی برای خرید خودروهای بزرگ، پرمصرف و با آلایندگی بالا نمی بینند.

ترامپ در این مصاحبه بار دیگر تهدید کرد اگر بخواهد می تواند در کمترین زمان ممکن تعرفه هایی را علیه اروپا اعمال کند و افزود: «اگر آنها با ما در زمینه خودرو به توافق عادلانه‌ای نرسند من می توانم ظرف 12 دقیقه این کار را بکنم.» وی در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از این وضع انتظار چه کاری را از اتحادیه اروپا دارد, گفت: «آنها باید موانع را از میان بردارند و اعمال مالیات های گسترده علیه مردم ما را پایان دهند.»

یونکر قبلا هشدار داده بود اگر ترامپ تعرفه های جدیدی علیه خودروهای اروپایی اعمال کند وی نیز واکنش مناسبی از خود نشان خواهد داد. یونکر ماه اوت هشدار داد اتحادیه اروپا اجازه نمی دهد فرد دیگری سیاست های تجاری این اتحادیه را تعیین کند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 828678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =