آقای حناچی؛ تهران هوا می‌خواهد!

چند روز پیش خبرآنلاین در نظرسنجی از کاربران خود خواست تا اولویت‌های خود را در حل مسائل شهر تهران اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سرانجام پس از ماجراهای مختلف پیروز حناچی شهردار تهران شد. تهرانی شهری با مسائل متفاوت و پیچیده؛ از مشکلات. به‌روز نبودن سیستم‌های حمل و نقل عمومی و ترافیک، آسیب‌های اجتماعی متعدد، بافت فرسوده، افزایش جمعیت تا چالش‌های زیست‌محیطی مثل آلودگی هوا، مشکلات فرهنگی و...

همچنین کنار همه این‌ها باید مسائل داخلی شهرداری پایتخت هم اضافه کرد، شهرداری تهران با مشکلات فراوانی در زمینه بودجه روبرو است و بدهی‌های فراوانی دارد.

همه این مسائل  در کنار هم باعث شده تا نظرات درباره اولویت‌بندی حل مسائل پایتخت ایران بسیار متفاوت باشند. در همین رابطه نظرسنجی در سایت خبرگزاری خبرآنلاین قرار گرفت و شهروندان در این زمینه نظرات متفاوتی داشتند.

برخی معتقد بودند ترافیک و آلودگی هوا باید در اولیت کار شهردار جدید قرار بگیرند، برخی از حناچی خواستند تا فساد داخل شهرداری را حل کند و گروهی دیگر هم خواسته‌هایی متفاوت داشتند.

در اینجا مشروح نظرات کاربران خبرآنلاین را می‌بینید:

ردیف

مسئله

تعداد افرادی که درخواست حل مسئله را کرده بودند

توضیحات

۱

ترافیک

۸

ترافیک بیشترین موضوعی بود که شهروندان تهرانی درخواست حل آن را از شهردار جدید تهران داشتند.

برخی کاربران هم به شهردار پیشنهاد کرده بودند که با بهبود سیستم حمل و نقل عمومی موضوع ترافیک را حل کند.

یکی از کامنت‌ها از این قرار بود: به نظر من اولویت باید بهبود وضعیت و گسترش حمل و نقل عمومی باشه.چون در این صورت ترافیک و آلودگی به نوبه خود کم میشه.

شهروند دیگری هم نوشته بود: کاهش ترافیک و به تبع آن کاهش آلودگی،افزایش خطوط مترو و البته ساخت مونو ریل و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی،تسهیلات جهت خرید وسایل نقلیه برقی.

یک تهرانی دیگر هم در این رابطه نظر متفاوتی داشت: فضای مناسب برای عابر و دوچرخه سوار. تهران شده شهری که فقط راه برای ماشین فراهمه. به همین خاطر هم دائما بر تعداد ماشین ها و همین طور آلودگی اضافه میشه.

۲

آلودگی هوا

۸

دومین موضوعی که اولویت پایتخت نشینان در نظرسنجی خبرآنلاین بود حل مسئله آلودگی هوا است.

بسیاری از شهردار خواسته بودند که با حل موضوع ترافیک این موضوع را هم حل کند و برای برخی هم آلودگی هوا اولویت اول خود نمی دانستند.

یکی از نظرات در این باره از این قرار بود: 1-حل ترافیک شلوغ و آزاردهنده در تهران 2- حفظ باغهای باقیمانده، درختان موجود در سطح شهر و پارکها و جلوگیری از تخریب بیشتر فضای سبز 3- جلوگیری از سخت و سازهای بی رویه در خیابانهای باریک که گنجایش این همه تراکم را ندارند و ممنوعیت فروش تراکم. 4-کاهش آلودگی هوای تهران با استفاده از فیلترهای مناسب برای اتوموبیلهای قدیمی و ترویج و گسترش استفاده از اتوموبیلهای هیبریدی با قیمت مناسب.

یکی دیگر از نظرات در این رابطه از این قرار است: خروج صنایع و کسب و کارهای آلوده، احترام به محیط زیست و حذف مجوزهای ساخت و سازی که تراکم مسکونی و تجاری را زیاد می‌کند.

۳

مبارزه با فساد

۳

اما درخواست دیگر جالب و متفاوت شهروندان از شهردار جدید تهران مبارزه با فساد است.

نظرات در این رابطه از این قرار است:

«رفع ناکارآمدی و فساد گسترده در ساختار خودش»

«مبارزه با فساد .. به روز کردن صورت اموال شهرداری تهران»

۴

احیای بافت فرسوده

۵

یکی دیگر از خواسته‌های اصلی مخاطبان خبرآنلاین از شهردار جدید تهران حل مسئله بافت فرسوده و آمادگی برای زلزله احتمالی تهران است.

یکی از نظرات کاربران در این رابطه از این قرار بود: نظرهمه دوستانی که نظردادن واقعاصحیح است،وبه نظربنده مهمترین مسأله مشکل بافت فرسوده درتهران وساخت وسازهای نابجامیباشدحتی وقتی هم صحبت ازبازسازی بافت فرسوده میشودفقط ساختن برج هاوآپارتمانهای بی رویه وناکارآمدبامصالح به دردنخوربه ذهن همه مخصوصامسئولین خطورمیکند.این مشکلات که حل بشودترافیک وآلودگی هواو....هم هستند

۵

نشاط

۲

اما دیگر اولویت مهم شهروندان در شهر تهران، ایجاد نشاط است. موضوعی که اعضای شورای شهر جدید هم بارها درباره آن صحبت کرده‌اند.

این دو نظر مخاطبان خبرآنلاین را اینجا بخوانید: «بالا بردن نشاط در زندگی شهروندان با ایجاد برنامه های تفریحی رایگان یا کم هزینه و متنوع مانند برگزاری کنسرتها و جشنهای ملی و مذهبی در مکانهای عمومی *برای برطرف شدن این مشکلات علاوه بر شهرداری حضور ارگانهای دیگر هم الزامیست اما شهرداری با ایجاد تعامل مثبت میتواند در پیشبرد اهداف خود موفق باشد.»

«ایجاد نشاط و شادابی در شرایط فعلی برای مردم یک اصل است که شهرداری با برگزاری برنامه هایی مثل دادن مجوز به رستورانهایی که امکان فضا را دارند در محوطه بیرون میز و صندلی چیده و در کنار ان درختچه ها و گلدانهایی قرارداده و فضا سازی مناسب را ایجاد نمایند تا یک روز را خانواده ها در رستوران های سر باز مثل سی تیر سپری نمایند و از دیگر برنامه های مفرح برگزاری کنسرت های خیابانی و یا می توان با ایجاد بازارچه های خرید روزانه مثل جمعه بازار در مناطق و محله های تهران که هم ایجاد تنوع برای مردم می باشد و هم دستفروشان از این مزیت بهره برده و نان آور خانه شان باشند.»

این‌ها مسائلی بودند که بیشتر شهروندان تهرانی از شهردار تهران خواسته بودند تا آن‌ها را اولویت خود قرار بدهد اگرچه نظرات دیگری هم مثل حل موضوع بازیافت زباله‌ها، ایجاد یک درآمد پایدار برای فروشی، ممنوع کردن تراکم فروشی و ... هم از دیگر خواسته‌های مخاطبان خبرآنلاین از شهردار تهران بود.

۴۲۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 829039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =