۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۳۱

با صدور حکم مشاوره از سوی رضایی برای طباطبایی، شایعات درباره حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری، چهره واقعی به خود گرفت

شایعاتی که از احتمال کاندیداتوری وی در این انتخابات شروع شد و با انتصاب وی به عنوان رئیس ستاد ایرانیان خارج از کشور و عضو شورای برنامه‌ریزی راهبردی از سوی رضایی، خاتمه یافت. به این ترتیب رضایی نیز همچون میرحسین موسوی که بستگانی از امام خمینی ره را در جرگه حامیان خود دارد، توانست برادر همسر سیداحمد خمینی را به ستاد انتخاباتی خود دعوت کند.

 

 شاید بتوان او را در جلب نظر نزدیکان امام ره به خود، جلوتر از دیگر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دهم دانست چرا که زهرا مصطفوی دختر امام ره و زهرا اشراقی نوه ایشان تنها از کاندیداتوری میرحسین موسوی حمایت کرده‌اند اما رضایی نه تنها لیلا بروجردی نوه امام را به عنوان مشاور امور زنان خود برگزید که صادق طباطبایی را نیز مشاور خود کرد. طباطبایی در تشریح اینکه چرا به ستاد رضایی پیوسته است، از لزوم تشکیل دولتی با حضور همه نیروهای متعهد به اصول انقلاب و نظام مطابق پیشنهاد این کاندیدا برای شکل‌گیری کابینه ائتلافی، خبر داد و افزود: من در همان زمانی که ایشان این تئوری را مطرح کرد، با ایشان به گفت‌وگو نشستم و در خلال این جلسات بود که متوجه شدم؛ برای عملی ساختن آن نیز راهکارهای عملی و منطقی وجود دارد. او که ترجیح می‌دهد در حوزه سیاست خارجی، یا فرهنگی و هنری فعالیت داشته باشد، در پاسخ به اینکه در صورت پیروزی رضایی، در چه عنوانی به او کمک خواهید کرد، به مهر گفت: در زمینه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل و یا در فضاهای فرهنگی و هنری اگر بتوانم با تیم ایشان کار می‌کنم. البته نمی‌توانم در حال حاضر حوزه و یا محوری را تعیین کنم و یا حذف کنم.

این مسائل به مراحل بعد و کار ستادی با نیروهای ائتلاف باز می‌گردد. البته او در پاسخ به اینکه سهمی در دولت ائتلافی رضایی خواهد داشت یا نه، گفته بود که دولت ائتلافی شرکت سهامی نیست که سود و سهام آن بین افراد تقسیم شود. کسانی که به هر دلیل از این طرح حمایت می‌کنند و احیاناً رضایی را در تشکیل آن یاری می‌رسانند، در فکر گرفتن سهم خود از این مشارکت و یا ائتلاف نیستند، لااقل من خود را در چنین حال و هوایی نمی‌بینم. گفتنی است از بیت امام ره تاکنون کسی از دو کاندیدای دیگر (مهدی کروبی و محمود احمدی‌نژاد) اعلام حمایت نکرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 8384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۶
    0 0
    بسیار جالب و تامل برانگیز است حضور آقای دکتر طباطبایی پس از 30 سال؟؟!!!