بیش از 700 هزار نفر در طول 17 هفته از نمایشگاه آثار پابلو پیکاسو در موزه هنر متروپالیتن بازدید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، بدین ترتیب رکورد بازدید از نمایشگاه‌های موزه هنر متروپالیتن شکسته شد، رکورد قبلی در دست نمایشگاه هنر امپرسیونیستی سال 2001 بود.

این نمایشگاه که از 19 آوریل تا 15 اوت برپا بود بر آثاری از پیکاسو تمرکز داشت که همگی بطور انحصاری متعلق مجموعه موزه متروپالیتن هستند.

این نمایشگاه روز شنبه به کار خود خاتمه داد و تعداد بلیت‌های فروخته شده به 703 هزار و 256 نفر رسید. بدین ترتیب روزانه شش هزار و 700 نفر از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند و روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه با 10 هزار نفر بازدیدکننده اوج ترافیک بازدید از نمایشگاه بوده‌اند.

از جمله آثار مهم این نمایشگاه می‌توان به پرتره گرترود استاین، نویسنده مشهور رمان «اتوبیوگرافی آلیس بی.تکلاس» نام برد که در سال 1906 کشیده شده است. پرتره پیکاسو از چهره خودش با نام «At the Lapin Agile» و پرتره دوست پیکاسو با نام «دورا مار روی صندلی» که هر دو در سال 1939 کشیده شده‌اند نیز از جلوه‌های اصلی این نمایشگاه بودند.

توماس پی.کمبل، مدیر این موزه در بیانیه‌ای گفت:«حضور دلگرم‌کننده بازدیدکنندگان در طی نمایشگاه پیکاسو در موزه هنر متروپالیتن نه تنها شاهدی بر شهرت ماندگار این هنرمند برجسته است بلکه غنا و عمق آثار موجود در این موزه را نیز نشان می‌دهد.»

این نمایشگاه متشکل از 300 اثر هنری نقاشی، طراحی، مجسمه و سرامیک بود.

سی‌بی‌سی نیوز / 17 اوت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 85541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =