دومین اجرای بخش اساتید، اجرای کمانچه هادی منتظری بود. هادی منتظری یکی از نوازندگان صاحب لحن و بیان در حوزه کمانچه محسوب میشود. به گزارش خبرنگار خبر آنلاین، وی ضمن اینکه دارای سبکی در جمله و جملهبندی ساز کمانچه است با توجه به گرایش قدیمیاش به محمدرضا لطفی، نوازندهای با بارقههای سنتی است. در این اجرا به رغم بداههگرایی، کمتر دارای عنصر خلاقیت بود. اما روی هم رفته اجرایی در خور و شایسته مینمود. این اجرا بیشتر بحث و گسترش موتیفهای دورن گوشهها محسوب میشد. وی با مقدمهای زیبا و به زعم خود وی اصیل، گوشههای درآمد، عراق و رهاب را در آواز افشاری به هم پیوند داد؛ کاری که بدیع مینمود. پس از آن درآمد گوشه مثنوی، چهار مضرابی کوتاه نواخته سپس به گوشه عراق رفته و در نهایت به گوشه رهاب فرود آمدند. یکی از ویژگیهای این اجرا، استفاده از تحریرهای به جا و ساختار مناسب بخش آوازی بود. در رینگ اثر، برخی از ملودیهای کردی دیده میشد که موجب جذابیت اجرا شد.
این اجرا نشان داد که ساختار منتظری هنوز هم شنیدنی است زیرا دارای جملهبندیهای زیبا و سونوریته اصیلی است که یادآور کمانچه استاد وی علیاصغر بهاری است. در نهایت ساز وی دارای سکوتهای بسیار پخته و در بین جملات که به سازی وی رنگ و لعابی مناسب داده است.
نظر شما