۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۷

دادستان کل مصر دستور داد مسئول هنرهای زیبای دولت برای چهار روز در بازداشت بماند.

به گزارش خبرآنلاین، این اقدام در پی سرقت تابلو نقاشی ونگوگ در روز روشن انجام شد. این تابلو حدود 55 میلیون دلار ارزش دارد.

 خبرگزاری منا اعلام کرد محسن شعلان، معاون وزیر فرهنگ مصر و چهار مقام مسئول دیگر به «سهل‌انگاری و عدم انجام مسئولیت‌هایشان» متهم شده‌اند.

این تابلو که «Poppy Flowers» نام دارد روز شنبه از موزه محمود خلیل به سرقت رفت. این موزه محل نگهداری مجموعه‌ای از باارزش‌ترین آثار هنری قرن نوزدهم و بیستم در خاورمیانه است.

طبق گزارش روزنامه الاهرام تحقیقات اولیه نشان داد سیستم امنیتی «به شکلی رسواکننده ضعیف» عمل کرده است. تنها هفت دوربین از 43 دوربین مداربسته موزه به درستی کار می‌کردند.

عزالدین نجیب، متخصص هنرهای زیبا در تلویزیون مصر گفت این تابلو پیشتر و در دهه 1970 نیز به سرقت رفته و پس از 10 سال کشف و ضبط شده بود.

دادستان کل تا انجام تحقیقات 9 تن از اعضای وزارت فرهنگ را از سفر کردن بازداشته است. مقامات در این مورد اظهار نظری نکردند.

این موزه محل نگهداری از آثار هنری است که محمود خلیل، سیاستمدار متوفی در سال 1953 در طوا سالها جمع‌آوری کرد و شامل آثاری از گوگن، مونه، مانه، رنوار و همچنین ونگوگ، استاد نقاشی دوران پس از امپیرسیونیسم است.

چند ساعت پس از ناپدید شدن این تابلو، تلویزیون مصر اعلام کرد مردی ایتالیایی و همراهش به همراه تابلو در فرودگاه دستگیر شده است، اما بعدا اعلام کرد جستجو برای پیدا کردن سارقان همچنان ادامه دارد.

سفارت ایتالیا دست داشتن گردشگران ایتالیایی در این سرقت را تکذیب کرد. مقامات سفارت ایتالیا نیز در دسترس نیستند تا قضیه روشن‌تر شود.

گفته می‌شود 100 ایتالیایی که در فرودگاه قاهره در حال بازگشت به کشورشان بودند مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

رویترز / 23 اوت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 87308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =