۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۲

نمایندگان لیست العراقیه از سفر بایدن به بغداد خشمگین هستند

نمایندگان و رهبران فهرست العراقیه با انتقاد از سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا به عراق این سفر را در راستای تحمیل برنامه‌های خارجی بر عراق و دخالت آشکار در این کشور ارزیابی کردند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری النخیل عراق، یکی از نمایندگان فهرست العراقیه که به نام وی اشاره‌ای نشده است، با انتقاد از سفر "جو بایدن " معاون رئیس‌جمهور آمریکا در زمان کنونی به عراق، آن را دخالت آشکار در امور داخلی بغداد دانست.
این نماینده عراقی هدف بایدن از این سفر را دور کردن فراکسیون‌های ملی از تعیین سرنوشت عراق و تحمیل دستورالعمل‌های خارجی بر این کشور دانست و تصریح کرد که بایدن صاحب تمام پروژه‌های شکست‌خورده در عراق است و اگر سر سوزنی امید برای تشکیل دولت عراق در آینده نزدیک وجود داشت، این سفر بایدن این امید را هم از بین برد و در روند تشکیل دولت تاخیر ایجاد کرد.
از سوی دیگر "اسامه النجیفی " یکی دیگر از نمایندگان عراق از ائتلاف العراقیه نیز در مورد این سفر گفت که سفر بایدن ارتباط به خروج نیروهای آمریکایی از عراق ندارد.
وی در کنفرانس مطبوعاتی در این رابطه گفت که کارشناسان نظامی موضوع خروج آمریکایی‌ها از عراق را بررسی می‌کنند و سفر بایدن با هدف تشکیل دولت آینده عراق انجام شده است.
النجیفی با اشاره تلویحی به تلاش واشنگتن برای تحمیل برنامه‌های خود بر عراق گفت: ممکن است این سفر برای تمایل آمریکا به تحقق برخی اهداف باشد، وی به ماهیت این اهداف اشاره‌ای نکرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 88944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =