روزنامه البیان درسرمقاله امروز خود نوشت تری جونز کشیش امریکایی که تهدید به سوزاندن قران کرده، صرفا آلت دست برخی متعصبان اسلام ستیز غربی است.

واحدمرکزی خبر به نقل از البیان:

روزنامه البیان درسرمقاله امروز خود نوشت تری جونز کشیش امریکایی که تهدید به سوزاندن قران کرده، صرفا آلت دست برخی متعصبان اسلام ستیز غربی است.

 این روزنامه درنسخه اینترنتی روز خود دراین سرمقاله افزود: چند سال پیش این پرسش بطور جدی درامریکا مطرح شد که علت تنفر مسلمانان از امریکایی ها چیست؟درآن زمان،این پاسخ داده شد که علت این امراین است که شماری از امریکایی ها از هرچه که با اسلام ارتباط دارد، متنفرند و در نتیجه و بطور طبیعی، مسلمانان به منظور دفاع از دین خود ازاینگونه امریکایی ها نفرت دارند،به عبارت دیگر مسلمانان درپاسخ به پرسش فوق ،این پرسش را مطرح می کنند که چرا بخشی از امریکایی ها از دین اسلام تنفر دارند؟ البیان نوشت این پرسش و پاسخ همچنان درسطح جهان مطرح است و درهمین جا باید دونکته رایادآوری کنیم؛اول اینکه باوجود تلاشهایی که برای تقریب ادیان ومذاهب از طریق برگزاری کنفرانس ها و همایش های مختلف،صورت می گیرد اما برخی طرفهای خاص درغرب همچنان به دنبال ترویج اسلام هراسی و دشمن تلقی کردن مسلمانان هستند،دوم اینکه گسترش روزافزون اسلام دراروپا وامریکا باعث برانگیخته شدن خشم متعصبان غربی شده است بطوریکه حتی باراک اوباما رئیس جمهورامریکا نیز از حملات این متعصبان مصون نمانده زیرا نام واقعی وی "باراک حسین اوباما"است،متعصبان مزبور از واژه های باراک و اوباما هراس ندارند اما واژه "حسین" را بسیار خطرناک توصیف می کنند. این روزنامه افزود ازجمله متعصبان غربی،تری جونز کشیش بی نام ونشان امریکایی را باید نام برد که به استناد رفتار غلط تعداد بسیاراندکی از مسلمانان،به قرآن کریم عیب گرفته است.

این درحالی است که تری جونز یک صفحه از قرآن را مطالعه نکرده درواقع صرفا آلت دست تبلیغات بین المللی برخی طرفها برای بدجلوه دادن دین مبین اسلام به شمار می رود ضمن انکه طرفهای مزبور تلاش می کنند تا زیبایی های این دین را از مردم جهان پوشیده نگاه دارند. البیان نوشت اگر تری جونز آیات قرآن را مطالعه یا به سخنان یک روحانی آگاه مسلمان گوش کرده بود،درمی یافت که میان اسلام ومسیحیت واقعی تفاوت چندانی نیست،واین،واقعیتی است که نجاشی امپراطورمسیحی حبشه درصدر اسلام به آن اعتراف کرد. این روزنامه افزود اما تری‌جونز،کشیشی نژاد پرست وکینه توز است و به همین علت به واقعیت های تاریخی وسخنان رهبران خود درباره شریف بودن قرآن ودین اسلام توجه نمی کند.البیان نوشت اما درهرصورت،روحانیون وشخصیت های سیاسی مسلمان باید اقدامات مناسبی درزمینه توضیح واقعیت ادیان درمقابل همه افراطی ها اعم از مسیحی ،یهودی ومسلمان انجام دهند تا این افراطی ها نتوانند از دین وکتاب های آسمانی سوء استفاده کنند. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 91342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =