نتایج آزمون دولتی کارشناسی ارشد اعلام شد و مانند هر سال، اعتراض شماری از داوطلبان شرکت‌کننده در این آزمون را در پی داشت

روز جمعه نتایج آزمون دولتی کارشناسی ارشد اعلام شد و مانند هر سال، اعتراض شماری از داوطلبان شرکت‌کننده در این آزمون را در پی داشت؛ تا جایی که روزهای شنبه و یک‌شنبه، عده‌ای از این معترضان در مقابل ساختمان سازمان سنجش آموزش کشور جمع شدند.

این عده که خبرگزاری‌ها شمارشان را بین 100 تا 500 نفر ذکر کردند، به رتبه‌ها و درصدهای اعلام‌شده از سوی سازمان سنجش اعتراض داشتند. از جمله یکی از داوطلبان معترض در گفت‌وگو با فارس برای نشان‌دادن این‌که درصدهای اعلام‌شده برخی داوطلبان آزمون اشتباه است، گفت: تعدادی از داوطلبان در زمان آزمون درسی را سفید گذاشته و هیچ تستی را پاسخ نداده‌اند اما در اعلام نتایج از آن درس نمره 40 درصدی گرفته‌اند. در عوض تعدادی از داوطلبان نیز هستند که از درسی که مطمئن هستند امتیاز خوبی می‌آورند، هیچ امتیازی نگرفته‌اند.

 اما ابراهیم خدایی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور، در پاسخ به اعتراض برخی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد به نتایج اولیه این کنکور یادآوری کرد: بیان این‌که نمره داوطلبان کنکور توسط ماشین داده می‌شود، به‌همین‌خاطر 99 درصد اعتراضات مرتبط با نمره داوطلبان بی‌مورد است.

خدایی به مهر گفته است: اعتراض به نتیجه کنکور کارشناسی ارشد مانند روال سال‌های گذشته و طبیعی است و از روز گذشته که نتایج بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته، اعتراضات ارائه‌شده از سوی داوطلبان دریافت و ظرف دو تا سه هفته آینده به آن‌ها پاسخ داده می‌شود. او با تأکید بر این‌که سازمان نمی‌تواند به صورت حضوری پاسخگوی داوطلبین و اعتراضاتشان باشد، گفت: سیستم سازمان سنجش مکتوب و اینترنتی است و داوطلبان باید اعتراضات و درخواست‌های خود را به صورت مکتوب و اینترنتی برای سازمان ارسال کنند.

معاون سازمان سنجش آموزش همچنین در پاسخ به اعتراض برخی از داوطلبان کنکور کارشناسی‌ارشد مبنی بر عدم انتشار کلید نهایی سؤالات کنکور گفت: سال گذشته نیز کلید نهایی منتشر نشد و شرایط اعلام نتیجه کنکور ارشد امسال مانند سال گذشته است. او درباره اعتراضاتی که برخی داوطلبان نسبت به نمره خود دارند اظهار داشت: در نمره کنکور هیچ فردی نقشی ندارد و نمره توسط ماشین داده می‌شود بنابراین 99 درصد اعتراضات در ارتباط با نمره داوطلبان بی‌مورد است. در عین حال سازمان این دسته از اعتراضات را نیز بی‌پاسخ نمی‌گذارد و آن را بررسی می‌کند.

به گفته معاون سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان می‌توانند درخواست‌ها و اعتراضات خود را تا 31 خردادماه به سازمان سنجش ارائه دهند. برخی داوطلبان کنکور کارشناسی‌ارشد پس از اعلام نتایج اولیه این کنکور در اول خرداد ماه نسبت به نتایج اعتراض داشته و این اعتراض خود را از طریق رسانه‌ها مطرح کردند. این داوطلبان خواستار پاسخگویی مسئولان و رسیدگی به اعتراضات شده‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 9277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۴
    0 0
    برو بابا دلت خوشه
  • بدبخت IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۱
    0 0
    من بارتبه800درازمونکاردانی به کارشناسی مجاز به هیچ دانشگاه روزانه ای حتی دانشگاهروستا نیز نمب باشم ومتعلق به فرهنگیان است لطفابه ما بچه های روستایی بدبخت کمک کنید