۰ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۱

اینتل وعده داده است که در آینده‌ای نه چندان دور،‌ گوشی‌های هوشمند می‌توانند احساسات صاحبان خود را درک کنند،‌ علایق آن‌ها را بشناسند،‌ عادات آن‌ها را یاد بگیرند و نسبت به همه این‌ها واکنش نشان بدهند.

بهنوش خرم‌روز: گوشی‌های هوشمند،‌ روز به روز سعی می‌کنند بیشتر و بیشتر به کار بیایند. آن‌ها خیلی وقت است که از حد یک گوشی تلفن همراه فراتر رفته‌اند و سازندگان برنامه‌های کاربردی برای این گوشی‌ها در تلاشند تا امکانات جذاب‌تر و متفاوت‌تری را ارائه کنند.

فکر می‌کنید روزی ممکن است گوشی هوشمندتان مثل یک دوست صمیمی برای شما باشد؟ شما را درک کند و سعی کند نسبت به احساساتتان عکس‌العمل نشان بدهد؟ خب،‌ اینتل فکر می‌کند که به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

بر اساس گزارش پاپ‌ساینس، شرکت اینتل مدعی شده که در آینده‌ای نه چندن دور یک برنامه پردازشی درک مفهوم ارائه خواهد کرد که می‌تواند با استفاده از اطلاعاتی که کاربر دائم به روز می‌کند و علائم فیزیکی ‌که از طریق دوربین و میکروفون می‌گیرد،‌ مانند تنفس،‌ بلندی صدا، زاویه بدن و میزان تغییرات آن و ...... خیلی چیزها را در مورد شما بداند. مثلا می‌فهمد سرحال یا خواب‌آلود هستید،‌ آرام و خندانید یا با عصبانیت حرف می‌زنید.

در مجموع هم، با جمع‌آوری همه این اطلاعات، گوشی هوشمند شما به شناخت جامعی از عادات شما می‌رسد: چه زمانی معمولا می‌خوابید، کی بیدار می‌شوید،‌ به چه جاهایی اغلب می‌روید،‌ کافی‌ّشاپ محبوب‌تان کجاست،‌ از خواندن چه خبرهایی خوشتان می‌آید و .....

بدین ترتیب، گوشی هوشمندتان خبرهایی که دوست دارید را وقتی در راه هستید برایتان پیدا می‌کند، اگر فروشگاه‌های اطرافتان کالای مورد علاقه شما را به حراج گذاشته به شما خبر می‌دهد و خلاصه هر کاری از دستش بربیاید انجام می‌دهد تا شما احساس آسایش بیشتری داشته باشید،‌ احساس درک شدن!

اینتل همچنین می‌خواهد کنترل از راه دورهای جدیدی برای تلویزیون‌ها ارائه کند که سلیقه اعضای مختلف خانه را یاد بگیرد. بدین ترتیب در آینده به لطف اینتل، گوشی همراهتان می‌داند شما کجاها رفته‌اید،‌ چه چیزهایی شنیده‌اید، چه خبرهایی را خوانده‌اید و الان وضعیت خلقی و روحیه‌تان چه‌طور است. بر اساس این اطلاعات، با ارتباط با تلویزیون شما، برنامه‌ای که حدس می‌زند دوست دارید ببینید را برایتان پیدا می‌کند.  

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 92974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۶
    0 0
    من دوست روباتی نمیخوام! یعنی آدمها اینقدر بدبخت شدن که به جای تکیه به همنوع خودشون، از یک ماشین کمک بخوان؟