خرید 8میلیارد دلاری سهام مک‌آفی بزرگ‌ترین معامله اینتل در 42سال اخیر است. هدف از این خرید توجه به نیازهای امنیتی عنوا‌ن‌شده اما به نظر می‌رسد تسخیر بازار‌های تازه هم باید بخشی از این آینده باشد.

محبوبه عمیدی: چند روزی بیشتر از اعلام خرید سهام مک‌آفی به ارزش حداقل 7.6میلیارد دلار توسط شرکت سخت‌افزاری اینتل نمی‌گذرد. خرید شرکت سازنده نرم‌افزارهای امنیتی مک‌آفی توسط یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه در جهان حتی دقیق‌ترین تحلیل‌گران فناوری را هم به تعجب واداشته است.

به گزارش تکنولوژی ریویو، هنوز هیچ یک از این کارشناسان علت دقیق این خرید دور از انتظار را نمی‌دانند اما همگی بر سر این توافق دارند که اینتل می‌خواهد با استفاده از سخت‌افزارها همان امنیتی را که نرم‌افزارهای امنیتی برای کاربرانش فراهم می‌کنند، به مشتریانش بدهد.

اغلب مک‌آفی را یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی و ضدویروس برای کاربران خانگی می‌شناسیم اما بخشی از فعالیت‌های این شرکت به تولید نرم افزارهای رمزگذاری اختصاص دارد که امکان ذخیره امن داده‌های حساس را روی دیسک‌های گوناگون فراهم می‌کنند.

اینتل که به این خرید بزرگ دست‌زده است دارد برای ساخت تراشه‌های پیشرفته‌ای تلاش می‌کند که می‌توانند مستقیما اجرای الگوریتمها و دیگر واحدهای ساختاری سیستمهای رمزنویسی را به عهده بگیرند. به عنوان مثال تراشه سیلیکونی پیشرفته‌ای را در نظر بگیرید که می‌تواند به تنهایی اعداد تصادفی حقیقی تولید کند.

پیش از این اعضای ارشد آزمایشگاه‌های این شرکت از علاقمندی اینتل به تولید بخش‌های سخت‌افزاری فوق‌ایمن برای استفاده در نقل‌و‌انتقال پول از طریق اینترنت یا مواردی مانند این نیز خبر داده بودند.

اگر گسترش روزافزون استفاده از اینترنت بی‌سیم و میلیاردها اتصال به اینترنت در آینده نزدیک را که می‌توانند از طریق تلفن‌های همراه، تلویزیون‌ها و ابزارهای دیگر باشند در نظر بگیریم تکه دیگری از این پازل کامل می‌شود. در حال حاضر هکرها نشان داده‌اند که می‌توانند به سیستم‌های محاسباتی دستگاه‌های خودپرداز و اتومبیل‌ها رخنه کنند.

از سوی دیگر اینتل با اینکه سهم بزرگی از بازار تراشه‌های مورد استفاده در رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها دارد هنوز تلفن همراهی را نمی‌شناسم که از تراشه‌های ساخت اینتل در تولید آن استفاده شده باشد. به نظر می‌رسد ایده کاهش انرژی و توان مصرفی در ساختمان‌ها با ساخت سختافزاری که توان را مخصوصا در دستگاه‌هایی که از باتری‌ها انرژی می‌گیرند، ذخیره خواهد کرد نیز یکی از اهداف اینتل باشد.

امنیت در تلفن‌های همراه نیز یکی از اولویت‌هاست. ساخت سخت‌افزاری که بتواند تلفن‌های همراه را در برابر حملات احتمالی هکرها مقاوم کند می‌تواند بازار تازه‌ای را برای یک حضور موفق در اختیار اینتل قرار دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =